Nervös ungund

R8n

Trådstartare
Två dagar har gått sedan Gizmos och våran gamla vän passerat regnbågsbron.

Och Gizmo är som förbytt. Förut var han hunden som gärna hälsade på de flesta och bara gav till ett gruff någon gång ibland. Förutom mot vissa hundar som han gärna skäller mot, de flesta lösa. Men som vi tränar på.

Men nu sedan gameltiken är borta så skäller han nästan på allt! Folk som han träffat dagligen sedan han var valp storskäller han åt. Hundar som han busat och lekt med får morrningar. Bara en hund, hans bästa lekkamrat som är 2 månader äldre än honom är han bara glad att se.

Hur kommer detta sig?

Kan det vara så att förlusten av gammeltiken satt igång trotsåldern? Han fyllde 8 månader samma dag som gammeltiken försvann.

Sv: Nervös ungund

Kan bero på att den dominanta hunden har ju försvunnit och då kan det lite tid innan den unga hunden kommit underfund med sin nya plats i flocken = de kan bli lite skumma ett tag.

Inte så jättevanligt förekommande dock, men det händer att det blir så om man har en ung hund och den äldre plötsligt "försvinner".

När jag tog bort min vovve för drygt två månader sen så slutade min katt (ursäkta, ingen hund, alltså...;)) att äta. Käkade inget på ungefär en vecka, tills jag lånade hem min mammas vovve ett par dagar - då kom hon igång igen! Jag tror absolut att djuren kan bli påverkade när nån i flocken försvinner. För dom är det ju en oerhörd omställning, som dom dessutom inte förstår orsaken till...
Mitt råd är att du lånar hem den där lekkamraten några dagar, så blir han nog sig själv igen.
Lycka till!

Det konstiga är ju att ungunden dominerade den äldre...

Milene: Tyvärr så vill inte ägarna låna ut hunden till oss :(

Men det är väl bara att vänta ut

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 460
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 132
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 606
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka