Nerbitna naglar och sömnlösa nätter!

Sidekick

Trådstartare
Javisst vet ni, den 20e oktober lastades min bebis in i en container för att flygas till Europa. Den 21a landade han välbehållen och vid gott mod i Amsterdam, för att stå där till den 23e. För det var då skjussen till Sverige kom.
Sagt och gjort, plutten lastades på bussen och påbörjade en resa via Belgien, Tyskland, Danmark och slutligen Sverige.
Och som enda häst som ska till Sverige tilldelades han urlastningsplats SIST.
Så, sen Torsdagen den 23e oktober har plutt varit påväg till mig. Det var sagt att han skulle komma sent på fredag eller tidigt på lördag.
Men som vi alla vet, håller aldrig tidplanen för hästfolk -ALDRIG, för tranportören fick extra hästar och resan blev längre.

Idag ringde telefonen -Hej! Nu är jag i Jönköping och har en 7 månaders hingstunge som ska till dig.
''Hjälp'' vart mitt svar. Nu är det liksom reality, jag ska äntligen få träffa bebisen som jag blev kär i vid 20 dagars ålder, för 6½ månad sen.
19673254.jpg

Så, nu står han på bussen.. Är här om ca 2½-3 timmar och jag är fullkomligt rastlös, jag har tillochmed putsat kylskåpsdörren och rensat duschavloppet.
Min bästa lösning på problemet är att åka till stallet, så det tänker jag göra nu och så ska jag ha nerver att ta emot en som söker stallplats innan och vara seriös och allvarlig.. Jo tjena.
Nåväl, jag åker nu och jag har kameran med mig, så jag LOVAR att stoppa in bilder så fort jag är hemma igen. Och så vill jag att ni håller tummarna för att han mår bra, min nyblivne svensk!

Sv: Nerbitna naglar och sömnlösa nätter!

Åh, så spännande! Jag förstår verkligen att du är rastlös och nyfiken!:)

Lycka till och jag väntar spänt på bilder!:laugh:

Haha, misstänker att bilderna dröjer, för HUR ska du kunna slita dig?????;)

kl

Här kommer några dåliga boxbilder!
Allt gick jättebra och han var sååå cool. Gick ur transporten, in i boxen, kissa bajsa drack vatten och började käka hö. Sen fick han gå en runda i ridhuset för han var så himla stel, där fick några spunkryck och tyckte jag var världens sämsta lek-kompis.
Han är ännu vackrare än vad jag någonsin kunnat drömma om, om än busig och full av energi (matte var oförsiktig och råkade få en framhov på benet)
24358797.jpg

24358800.jpg

24358801.jpg

Kolla öronen:love:
24358804.jpg

Gud vad gullig :love:
Lycka till i framtiden!

Äntligen! :D
Han är underbar! åh vad jag blir sugen på en liten :love:

Nejmen vilken sötnos! :D Får man fråga vad det är för nån, o vart du hittat den nånstans? :)

Nejmen vilken sötnos! :D Får man fråga vad det är för nån, o vart du hittat den nånstans? :)

Han är en quarterbebis, efter Pine Interest -Zippo Pine Bar X Absolute Impulse -Hot Impulse. Han är köpt och importerad från Usa =)

KL

Tack alla! Jag är sååå nöjd!

Åh, vad kul att han äntligen är på hemmaplan! Grattis och stort lycka till i fortsättningen med den mycket fina pojken! :love:

Vad kul! hoppas verkligen att allt går bra för er nu, det skall verkligen bli kul att följa er fram till tävling!:)

Jättegrattis!:bump:

SÅ SÖT:eek:
Skulle vilja ha honom:DSkicka honom till mig om du trötnar:banana:
Är det en hingst,sto eller valack?
Hur mycket kostade att ta hem hon/han?
Mvh FF

SÅ SÖT:eek:
Skulle vilja ha honom:DSkicka honom till mig om du trötnar:banana:
Är det en hingst,sto eller valack?
Hur mycket kostade att ta hem hon/han?
Mvh FF

Det är en hingstunge =)

Svarar alla som frågat,
Jag tog hem honom via en anläggning som sysslar med karantän osv (Vet inte om jag får skriva namn men de flesta av er vet ju vilken.)
Och en karantänplats ink flyg till Holland och allt sånt kostar ca $4150, det är omkring 34000 svenska kronor just nu.
Sen tillkommer VAT som är 19% av köpesumman på hästen, transport till sverige, ev veterinärvårds kostnader etc etc.

kl
Idag har Rico fått träffa lekpolare som är födda 07, det var superläskigt tyckte han och ville helst bara därifrån. Vi ska låta det gå några dagar och bara ha honom ute korta stunder. Det är inte konstigt att det är läskigt för honom, plutten.
I övrigt beter han sig precis som om inget har hänt, han är genomkelig och tar varje chans han får att stoppa huvudet i famnen på en.
Han har även stått som en ängel i spolspiltan när vi behövde göra rent hans sår på bakbenet. Han är stencool i alla lägen och inte ens när spånplasten kom farandes två meter framför honom brydde han sig, utan tyckte mest det var en intressant leksak.
Allie tycker att Rico är jätteintressant och drar sig inte för att stoppa in huvudet i hans box och klia på honom varje tillfälle han får (Dvs när matte vänder ryggen till när han står på gången)
Mest har jag ägnat tiden åt att ta på honom överallt, lägga på och av täcken och bara myst. Han är UNDERBAR!:love:

Åh vad kul det måste vara att få hem sin bäbis efter så lång tid av längtan!! Jag vill också ha en liten hingst :love:
Fast den får nog Liona ta och klämma ut själv hemma i sverige :rofl:

GRATTIS! :banana:

helt bedårande, grattis till ett lyckat köp!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka