Ner och upp igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår efter ridningen kände jag att jag kanske borde sluta rida, för det går ju aldrig bra. Det kändes bara så tråkigt.

Idag red jag ut. P brukar inte vara så kul att rida ut på, men faktiskt, idag var han riktigt trevlig. Visst, hundra procent cool är han aldrig, men det var klart över genomsnittet och vi kunde skritta på lång tygel utan att han slängde sig för något. Som grädde på moset så sken solen och strålade över omgivningen som aldrig förr.

Vi gjorde många övergångar, även i galopp och tempoväxlingar ff.a i skritten. Det blev inte helt klockrent men han var med mig för det mesta och försökte göra rätt i alla fall. Vi brukar inte galoppera så mycket ute. HV har berättat att han kan dra, så jag har varit noga med att det verkligen varit under kontrollerade former. Hittills har det aldrig hänt några incidenter. Vi har gjort fattningar, räknat galoppspång och sedan gjort en övergång till skritt eller möjligen trav.

Så idag känns det klart bättre än igår :).

Paulus2.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 603
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I förrgår så fick jag låna en häst och rida lite. Det var första gången jag satt på en häst sedan den där träningen när min egen pärla...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Andromedae
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Altså måste skriva av mig lite. Min häst var jättefin för 3 veckor sedan när jag red. Hur fin i formen som helst och allt kändes...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Neia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama