Ner gnagad man!

M

moonlightgarden

Finns det något bra medel som man kan köpa å ha ner i mannen som gör så att andra hästar låter den vara?
Helst ingenting som kommer att synas jätte tydligt eftersom att hästen i fråga ska tävlas en del, å tycker inte om att bada.
Snabba svar helst eftersom att mannen är på vägg bort ganska fort för tillfället. :crazy:

Sv: Ner gnagad man!

Jaha, det problemet har jag haft. Vi löste det genom att köpa No Bite, löste det i lite vatten och sprutade på man och svans varje dag. Passa dig så att du inte får på fingrarna och sen får in det i munnen, det smakar grön :devil: .

vinäger eller va e de man brukar använda? tycker de borde funka.. ättika använder vi till möblerna för att hundarna inte ska tugga.. borde oxå funka

Hur ser mannen ut efter det? Ser den naturlig ut så att säga?

Jo det skulle kunna funka, trevligt å sniffa på hästen efter det bara. :devil:

Svar ja, manen ser naturlig ut. No Bite blir som vatten när den stryks på, jag löser den gärna och sprayar på just för att slippa få det på händerna. :eek:

Kan säkert funka på hundar, men jag är inte så säker på att det går lika bra på häst. Orsak, hund är rovdjur och vill inte ha sura smaker i munnen. För en häst som är grovfoderätare, använder man ju vinäger i vatten vid transport vilket inte brukar misstyckas. :d

Så har man otur, kanske man får motsatt effekt med inlagd hästman. :bump:

Tabasco? Huga, förstår varför hästar inte skulle kunnas tänkas uppskatta det...

Senap kletade jag in i svansen påmina hstar när fölet gnagde på dem. Det har funkat bra :)

Jag tror att det svider nog mer i munnen på den hästen som försöker sig på att ta en tugga :d

Man får väl vara lite försiktig när man sätter på det, behövs ju inte så mycket.

Vitlöks spray(samma som man kokar mot flugorna...)... perfekt mot små marodörer som äter på kompisarna...

En blandning av maskindiskmedel och ättiksvatten funkar på stallkompisarnas hästar!

-Stella- skrev:
En blandning av maskindiskmedel och ättiksvatten funkar på stallkompisarnas hästar!

Maskindiskmedel är ju frätande, det kan man väl inte sätta på en häst med risk för att kompisar smakar på det. :crazy:

oj skrev fel (trött oxh förskyld) :crazy: sköljmedel för maskindisk sa dom visst .. dom i stallet hadde läst det ur en bok som hette typ "Stallmästarens bästa tips, knep och gamla huskurer"

Hm tror inte på det i mitt stall iaf, shettisen äter av mitt myggmedel som jag har gjort själv med hjälp av vitlök, han står jämt å kliar henne där jag sprutat på.
Så där är nog smaken som baken :D

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 285
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka