nej, nej, NEJ.... :cry:

blondienancy

Trådstartare
Vi har haft marsvin så länge jag kan minnas, nu har vi inte ett enda. Det sista, Mars, gick bort idag. Före jag for till stallet höll jag honom i famnen ganska länge och matade honom med barnmat (som han faktiskt älskade :D), han var faktiskt relativt pigg. När jag kom tillbaka från stallet så låg han livlös i buren, jag försökte skrämma honom så att han skulle vakna (vågade inte röra honom), men det gjorde han inte :(
Det kom knappast som en chock, han har varit sjuk en tid och vi har på en månad varit till vet med honom 2 gånger (han hade gått ner 100g mellan gångerna :() och han var kraftigt underviktig, men man blir ändå alltid väldigt ledsen.
Han var en riktig personlighet som älskade C-vitaminsvätskan (som alla våra andra marsvin har hatat), barnmat och min telefon.

Känns väldigt tomt här nu, vi har inte varit utan marsvin på över 8 år (och då var det bara ungefär ett år sedan selim, marsvinet vi hade före det, dog)
Jagär väldigt glad att jag har kaninen, annars skulle det bli alldeles för tomt :crazy:

R.I.P mars :(:love:

Sv: nej, nej, NEJ.... :cry:

Ååh det va ju snutten i musliburken :eek::love:
Fy vad tragiskt, jag lider verkligen med dig !
Mina små bruttor står till förfogande om du får tråkigt någon dag, dom kan verkligen underhålla ( smet och jag letade i heeela huset, dom hade knatat ut då ytterdörren stod ute, en annan gång va dom bakom soffan, i garderoben, you name it..:angel::eek::crazy: )

R.I.P Mars ! :cry:

Vad sorgligt :cry:
Han var väldigt, väldigt söt :love:

Mina små bruttor står till förfogande om du får tråkigt någon dag, dom kan verkligen underhålla ( smet och jag letade i heeela huset, dom hade knatat ut då ytterdörren stod ute, en annan gång va dom bakom soffan, i garderoben, you name it..:angel::eek::crazy: )

Haha :D Mars lyckades en gång komma in i ngt tomrum som liksom finns under frysen :D Han var hopplös att få bort, han tyckte nämligen om att vara där, det var varmt :D

Haha, jaa, vår ena kom un under golvet när vi byggde om :eek:
Jag va så populär när jag rev upp allt med snickaren bredvid...:angel:
Men vad gör man inte för sin älskling :love:

:rofl: :rofl:
marsvin älskar uppenbarligen att krypa in i ställen varifrån de är hopplösa att få bort ;) (exempel: i frysar, under golv, i müslyburkar.... :D)

Ooh ja *suckar djuupt*
Tur att inget har hänt med dom :eek:
Man känner sig så världelös och hemsk när man tappar bort dom, och hittar dom under golvet liksom...:angel:

Hade du bott i Skåne hade du kunnat få hur många marsvin som helst av mig.. Två av mina marsvin avlivades idag, så gud får mycket marsvin i himlen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 450
Senast: bigganl
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 025
Senast: Björk
·
Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 430
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur