NEEEEEJ!! Tjuvbetäckning...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jojja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 130
J

jojja

Jaha. Stallägaren ringde och berättade att min ponny (tydligen en utbrytardrottning-alla staket och trådar hela:mad: ) hade rymt. Marken bredvid andvänds som unghingstlösdrift... Behöver jag säga mer?

Jag undrar om någon vet vad det kostar att spruta (p-spruta)? Undrar också om någon varit med om liknande och kan råda mig "rent allmänt"? :confused: (Konsulterar givetvis min veterinär, men hade känts bra med mer "kött på benen".)

Stoet är 23mån. gammalt och jag har inte koll på hur hon brunstar. Hon är svår att tyda när det gäller det. Beror på åldern, antar jag. Hon har inte visat några tecken på brunst, men jag kan ju inte vara säker.

Har inga planer alls på att skaffa föl.

Tacksam för råd. //jojja:cry:

Sv: NEEEEEJ!! Tjuvbetäckning...

konstig fråga kanske men såg hon betäckt ut?
Det brukar alltid vara lite "rinn" under svansen, och kolla vid manken, har hon gräsfläckar så bör du vara misstänksam :cool:

Ja, dessvärre var hon "tuffsig" i svansen/uppe på svansen och skitig på ryggen... Vet inte vad jag ska tro. Har ej sett henne själv än.

Spruta henne och flytta henne till en hage som inte gränsar till små hingstpojkar.......

Jag fick spruta ett halvblodsto samt en 2 åring när ena higsten kom lös för några år sedan (här var det folk som stängt av strömmen för oss utan att säja till :( ) Ingen stor kostnad, några hundralappar.

Har du ingen seminstation nära och smidigt så att du kan åka och UL:a henne om ett par veckor? Kanske slipper att spruta henne. Skåne brukar ju dugga tätt...

Angående åldern så har min dam på 11 månader brunstat 2-3 ggr sen hon kom hem till oss i mars.

Ja, åldersmässigt är hon könsmogen (tyvärr!!) men det är knepigt att se på henne när hon brunstar... Mitt andra sto är punklig och lättläst som bara den.

Tack alla för råd och visat intresse! Mvh//jojja

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som... 2
Svar
29
· Visningar
7 139
Senast: andover
·
Hästhantering Jaha, nu har vi släppt ihop nya valacken med de andra tre hästarna. (Två ston och en valack.) Efter lite spring och gnägg osv blir det... 2
Svar
28
· Visningar
5 064
Senast: snusmumrikan
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 929
Foder & Strö Har ett 2v gammalt föl som mår hur bra som helst, är jättepigg och alert på alla vis men har fått rejäl "rännsketa". Stoet brunstade...
Svar
5
· Visningar
3 153
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka