Nedklassning

Stargirl

Trådstartare
Vi har köpt en ponny till dottern som har gått de högre klasserna samt SM med väldigt goda resultat. Jag försöker utläsa från TR vad som gäller med upp- och nedklassning, men förstår inte riktigt. Hur vet jag om ponnyn är uppklassad och vad får min dotter starta? Ska jag göra något som ny ägare om hon vill starta lokal LC? Supertacksam för svar om ngn vet.

Sv: Nedklassning

Jag vet inte var man kan få reda på om ponnyn är uppklassad, men om den är det så står det ju i mom. 290 att man ska betala en avgift för ägarbyte och nedklassning till Ridsportförbundet.

Sv: Nedklassning

Med ny ryttare så får ponnyn tävla hur låga klasser som helst. Inga avgifter behöver betalas till SvRF.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar