Navelbråck

bambi82

Trådstartare
Hittade igår en liten bulle vid fölisens navel...Stor som en halv pingisboll ungefär och mjuk gick liksom att trycka upp. Pappa fick kika och höll med mig om att det nog var Navelbråck. Vet kommer tursamt ut nu i veckan så jag tänkte h*n ska få kicka på han. Men vill gärna höra era åsikter oxå...

Borde väl inte vara nån fara när det är så litet? ska självklart hålla koll på det nu så det inte växer.

Sv: Navelbråck

puttar upp...Ingen som haft häst med navelbråck som har nåt lugnande att säga...

min fölis hade en bula efter födslen men det visade sig vara en liten infekton fick sulfa(pasta) och sen minskade den och var borta efter några månader.

Det är nog ingen fara så länge bråcket håller sig till den där storleken. Har haft ett par fölungar med bråck, och det har löst sig till det bästa för alla. Ev åtgärder har inte satts in förrän de varit lite äldre än föl.

Hade distriktsvet ute idag så han fick kika...Tyckte jag skulle ringa till klinik och prata med dom. Så jag ska ringa imorgon å höra vad de tycker...

Han är ju iaf snart 8 månader...Men hur har det varit på dina kan det typ växa bort? eller måste man alltid operera?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 023
Senast: LenaH
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 320
Senast: Jealle
·
Avel Mitt sto fick ett hingstföl den 5 April 2013, jag var med under hela fölningen som gick både snabbt och riktigt bra, tog inte lång tid...
Svar
5
· Visningar
13 528
Senast: Chambery
·
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka