Naturliga antihistaminer?

N

Nellis

Finns det? Jag menar ex. örter o dylikt som har denna verkan. Jag vill gärna prova att ge kusen nåt som kan linda hennes "pollenallergi". Nu är detta inte konstaterat, utan min egen teori pga alla frustningar hela tiden.

Så ett naturmedel som kan lindra är vad jag tänkt prova innan jag konsulterar veterinär, eftersom symptomen bara sitter i några veckor nu på våren och egentligen inte behöver göras så stor affär av....

OK, Tack!
Var köper man bovete och hur ger man det?
Torrt, blött, mängd.....

Det kan vara knepigt att finna det, jag har förstått att denna ört är mycket säsongsbetonad. Du får helt enkelt söka runt på de olika ställena som säljer örter, och jag tror att en ½ dl som mest blandas i fodret.

Du kan även fråga de som säljer bovetet hur mycket du skall ge.

Tusen tack! Att bovete är var en ört, hade jag inte kunnat föreställa mig...tänkte mig mer nåt likanande vetemjöl :D

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 056
Senast: Bee
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 744
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 285
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 453
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård