Naturlig betäckning

lady_vip

Trådstartare
Vet att det har varit uppe innan, men hittar inte när jag söker.

Vilka hingstar för halvblodsavel finns på naturlig betäckning 2009?

Godkända givetvis.

Sv: Naturlig betäckning

Szkopul
Marwin (V men ger gröna)
Magini
Maijim G
Haydn
Hamilton
Homme d´honneur

är några jag kommer på

Senast ändrad av en moderator:

Donnerfly
Eighty Eight Keys xx
Goldmine xx
Hamilton
Haydn
Jeopardy
Walliant
Zephyr

Uskudar des Malais står på V och skulle lämna gröna papper, men vad jag förstår av hemsidan så löser de inte licens hos asvh utan avkomman reggas hos SH och då blir det inte gröna papper, har jag förstått det rätt? Kanske att de ångrar sig om tillräckligt många är intresserade. Jag blev fantastiskt väl bemött på den stationen, stoet fick en superfin hage och jag fick en otroligt trevlig avkomma 08 e.Nactus. Jag har bara positiva erfarenheter av att lämna där och rekommenderar dem varmt.
/U

Och maria-mp:)

De med V känns ju inte så aktuellt, finns ju en anledning att de har V, men de andra, är de nåt "att hänga i julgranen"?

Mitt sto är ngt överbyggd bak och behöver bra ben, hade gärna haft bättre gång, framförallt galopp. Trevligt temperament är ju alltid trevligt och en hopphingst är framförallt mitt val.
Hade bestämt mig för Nobel, och är väl fortfarande väldigt inne på honom, men tyvärr har jag inget pengaträd och känner att tiden tickar iväg för stoet, det borde verkligen bli i år! Samtidigt kostar ju alla hästar, men min sambo tycker att Nobel är dyyyyyr (det tycker såklart inte jag och drog fram de som kostar :p) och det kanske finns nåt alternativ som är nån tusing billigare och då brukar ju de som står på naturligt skakas fram...

Kollat lite nu, några går bort pga deras extriör, Szkupol tror jag tyvärr är för överbyggd bak för min dam och han verkar ge ganska små avkommor (hon är bara 160) och jag vet inte vad hon nedärver, bättre med liiite marginal.
Fullblodshingstarna föll igenom där också för att någon var inåttåad och någon hade fått ännu fler kommentarer på ben.

Majim G ser dock väldigt trevlig ut, vågar man använda honom om man vill öka ridbarheten? Om ngn vet en hemsida till honom får ni gärna PMa.

Haydn är lite för liten...

Haydn lämnar normalstort efter vad jag sett. alltså 165-170cm ungefär.

Majim G är mycket trevlig och verkar ridbar i mina ögon, ser lätt och okomplicerad ut, han verkar ej ha någon hemsida.

Ang. Lambo så är det ju möjligt att de gjort som de gjorde förra året, naturligt tills alla prover för semin är klara för att det står semin i faktabladet och det är det som brukar gälla. Han kostar 2000+6000kr om det var honom någon undrade om, exkl moms givetvis.

De la Gardie som faktiskt är dressyrstammad lämnar faktiskt en hel del bra hopphästar och trevlig temperament, D hästar brukar dessutom ha god ridbarhet.
Annars är Szkopul en stor favorit, klart underskattad hingst men han står ju dessutom åt fel håll för din del.

Av xx så röstar jag för 88an om du vill ha en snygg korrekt unge, min -08 e: honom är jätte rakt och fin i benen, trots mor som såg ut som en fälgkors efter 7 svåra år.

De avkommar jag träffat efter 88 var ganska heta och rätt nervösa, mitt sto har lite av den varan och det borde nog inte förstärkas... Då är det helt olika mödrar, allt från ponnyer till stabila hbl, jag har mött.

Men är Majim jämförbar med Nobel öht?

De avkommar jag träffat efter 88 var ganska heta och rätt nervösa, mitt sto har lite av den varan och det borde nog inte förstärkas... Då är det helt olika mödrar, allt från ponnyer till stabila hbl, jag har mött.

Men är Majim jämförbar med Nobel öht?

I mina ögon är det ungefär samma, Nobel har väl fler avkommor gissningvis så de syns ju mest men om det är naturligt som gäller och man vill ha bra temp och lite multi talang så är det ett bra val.

Min 88 är inget av det, däremot är hon högst egensinnig men det var modern också. :angel:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 134
Senast: mamman
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 633
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?