S
-Sharpay-
Mellan kl 20.30-21.30 den 10/12-08 när jag skulle ta in hästarna hittade jag min häst liggandes i hagen, han andades inte. Jag blev först chockad och sen bröt jag ihop. Vände mig om och då hörde jag något bakom mig. Han hade rest sig upp, han var inte död. Vi fick in hästarna i stallet och när han kom in i boxen lade han sig ner och var helt borta. Ringde en veterinär och medans jag, min man, mamma, moster och hennes man väntade på vet. så gick vi hela tiden med honom.
Vet. kom fram ca 23.00 och kollade honom ordentligt.
Han fick smärtstillande och dropp. Kollade pulsen och den bara ökade (78).
Veterinären sa att det finns en liten chans att rädda honom och det var att köra honom till strömsholm och det var omöjligt då ingen av oss har körkort eller transport och kl var ca 02.00 så ingen att låna transport av. Vet. sa att han inte kommer klara hela natten men jag och min man vakade över honom hela natten och var ute o gick med honom. Han hade även dropp då.
När kl var runt 07.00 hade han inte lagt sig ner på 1,5 timme och när kl var ca 11.00-12.00 var han sig själv igen, pigg och glad.
Han som ingen trodde skulle överleva.
Amor Vincit Omnia - kärleken övervinner allt
Han är verkligen en ängel sänd från ovan
Alla detaljer är inte med men det var en hemsk natt.
Vet. kom fram ca 23.00 och kollade honom ordentligt.
Han fick smärtstillande och dropp. Kollade pulsen och den bara ökade (78).
Veterinären sa att det finns en liten chans att rädda honom och det var att köra honom till strömsholm och det var omöjligt då ingen av oss har körkort eller transport och kl var ca 02.00 så ingen att låna transport av. Vet. sa att han inte kommer klara hela natten men jag och min man vakade över honom hela natten och var ute o gick med honom. Han hade även dropp då.
När kl var runt 07.00 hade han inte lagt sig ner på 1,5 timme och när kl var ca 11.00-12.00 var han sig själv igen, pigg och glad.
Han som ingen trodde skulle överleva.
Amor Vincit Omnia - kärleken övervinner allt
Han är verkligen en ängel sänd från ovan
Alla detaljer är inte med men det var en hemsk natt.
Senast ändrad av en moderator: