Nättäcke eller sidentäcke?

tassarna

Trådstartare
Börjar nu bli dags för utställningar för mig och min ett åriga flatcoated retriever.
På tidigare utställning i vintras fick vi omdömet "yvig päls" och ja; de hade han med all vinterpäls han hade då plus den tjocka päls han annars har.
Men nu till min fundering: om jag ska köpa ett täcke att lägga på efter badning för pälsen skull, ska jag ha ett sidentäcke eller nättäcke? Eller blir det samma effekt med vilket som? :)

Börjar nu bli dags för utställningar för mig och min ett åriga flatcoated retriever.
På tidigare utställning i vintras fick vi omdömet "yvig päls" och ja; de hade han med all vinterpäls han hade då plus den tjocka päls han annars har.
Men nu till min fundering: om jag ska köpa ett täcke att lägga på efter badning för pälsen skull, ska jag ha ett sidentäcke eller nättäcke? Eller blir det samma effekt med vilket som? :)

Jag har också en flat med en faslig massa päls :) Som jag ha förstått det är sidentäcke bäst, har dock inte testat själv.

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 568
Senast: ii-ssa
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 518
Senast: Stergo
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 297
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 207
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025