Nationella,öppna?

I

isse

Jag har aldrig fattat det här riktigt. Vad är skillnaden på en nationell täcling och en öppen? Är nationella tävlingar typ SM och NM? Eller jag fattar inte riktigt, kan nån förklara?:confused:

Sv: Nationella,öppna?

Öppen tävling är det som kommer efter lätt klass. (tex klubbtävling) Det är alltså öppna klasser - samma som tävlas på sm och vm-nivå. Domaren abehöver dock inte vara högt utbildade och du kan inte kvala till SM. Däremot kan du kvala till B och C-klass.

På regionala tävlingarär det högre krav på domarna. Alla grenar SKA vara med (ej obl på vanliga öppna). Du kan kvala till Sm från dem och tävlingen är ofta indelad i A, B och C-klass.

Nationella anordnas inte så många per år. Ännu högre domarkrav har jag för mig. Förutom det som gäller för regionala så anordnas inte C-klass om det inte anges i proppen. Tävlingen är dessutom grund för uttagning till Landslag. Tävlingen anses vara på nivå under SM.

Nm och VM är internationella tävlingar däremot ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar