Nationell nivå, svåra banor? (ponnyhoppning)

L

Lizzy_fizzy

Hej!

Jag undrar angående nationella hopptävlingar för ponny, är det svåra banor när det är nationellt? Te.x en LA bana på nationell tävling, har tänkt att starta det i augusti men tvekar på om det inte är alldeles för svårt för min 7åriga D-ponny.

Vad ska man förbereda sig på om man ska tävla nationellt? eller skiljer det sig inte alls mycket från en vanlig regional hopptävling?

Hoppas på svar!

Sv: Nationell nivå, svåra banor? (ponnyhoppning)

LA brukar inte skilja sig jättemycket mot regional, lite klurigare avstånd och tittigare hinder.
Nu rider jag iofs stor häst men det lär väl inte vara någon skilnad?

Sv: Nationell nivå, svåra banor? (ponnyhoppning)

Är du etablerad i LA på reg nivå, borde LA på nat nivå inte orsaka några större problem!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka