Nät till balkong. Hjälp mig!!!

SandraM

Trådstartare
Vi ska nu flytta till lägenhet med balkong och jag letar efter nät att sätta upp. Jag vill ha sånt mjukt nät, nylonnät eller vad det nu är! Men vart får jag tag på det??

Sett det på flera ställen att folk har sånt på balkongen för sina katter!!
Snälla hjälp mig hitta!! :laugh:
Hade gott
Sandra
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

varför vill du ha ett mjukt nät?:crazy: Hoppar din katt eller försöker klättra kan de väl rasa eller katten fastna...
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Jag ska ha ett mjukt nät....Men dom fastnar väl inte lättare i ett mjukt än i tex ett hönsnät? Finns finmaskit nät, där kommer inte mina katter in i alla fall!
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Förstår heller inte hur nätet skulle kunna rasa? Man fäster väl upp det ordenligt!! Men nu har jag hittat ett nät i alla fall!!

Så det blir nog bra det här!! :)
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Man sätter det i en ram så kan de klättra så mkt de vill utan att det händer något.
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Nu vet jag inte vad du har för katt men jag har nätat in med galvaniserat nät, med maskor på ca 1*1cm skulle aldrig varken sätta upp hönsnät(maskorna går lätt att töja och vet katter som fastnat) och inte heller sätta upp ett mjukt nät (är maskorna för stora kan katten gå in huvudet och kvävas) men som sagt jag skulle inte göra som du...tycker tom kompostgaller skulle va säkrare...
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Såg att du har hittat nät, men kan tipsa eventuella andra läsare av tråden om rådjursnät. Det är mjukt svart plastnät som är väldigt diskret, betydligt mer lättarbetat än metallnät, och extremt slitstarkt - det går inte att dra av med armstyrka så det håller gott och väl för klätterkatter. Min femkilos-vilding svingar sig upp i det med jämna mellanrum utan bekymmer. Små maskor som är "svetsade" och inte går att töja.

Finns på trädgårdsaffärer och online - får nog inte länka men jag köpte mitt på internet från en sida som säljer det som metervara, den bör gå att hitta rätt lätt om man googlar. Rekommenderas verkligen.
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Mitt nya kommer också från vad jag antar är samma ställe som du köpt ditt :-)

Har sådant på balkongen hos mig också och det har hållt för katterna, däremot så gick det lite sönder när det rasade ner takpannor i vintras. Men det är ju lite andra krafter än en kissekatt eller tre...
 
Sv: Nät till balkong. Hjälp mig!!!

Jag gillar också rådjursnät bäst. Lättarbetat, billigt, snyggare (syns mindre) än metallnät, håller för klätterkatter men går ändå att utrymma eller få loss eventuell djur som fastnat med bara en sax. (Jag tänker då inte primärt på katter för jag har svårt att se hur de skulle fastna allvarligt i det, utan möjligtvis småfågel om de flyger med full fart in i det.)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 795
Senast: Frida.G
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: Rugge
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp