Nästäppa vid graviditet

feel

Trådstartare
Jag är ständigt täppt i näsan, har varit det i någon vecka nu (är i v24+1). Känns även lite irriterat i näsan, alltså "kliigt". Fick panik och började tro att jag har fått någon slags allergi, men googlade lite och det verkar som att det här kan vara en biverkning av graviditeten?

Sv: Nästäppa vid graviditet

Det är inte alls omöjligt, själv var jag nästan konstant förkyld med båda barnen, och dunderförkyld vid båda förlossningarna, släppte efter ett par veckor efter förlossningarna, sen den lille kom, snart 10månadersen har jag itne varit förkyld en ända gång...:banana:

Min barnmorska sa att det inte alls var ovanligt med den biverkningen:)

Det är väldigt vanligt under graviditet, blodkärlen sväller upp.
Var själv tät i näsan hela graviditeten med min son och nässprayen var min bästa vän ända tills han föddes, då försvann det.

Är nu i v 33 med andra barnet och är åter bästis med nässprayen. Skiter i om det får användas max 10 dagar, kan inte andas utan den! Så är det för mig iaf;)

Jag hade kronisk nästäppa hela graviditeten. Gjorde inte mycket åt det, är inget stort fan av nässpray heller, så jag gick i stort sett och snörvlade ( till min sambos stora glädje :D ) i 9månader.

Nästäppa är nog en av de vanligaste biverkningarna, alla jag känner som varit gravida har haft det.

Okej, jag behöver kanske inte noja över att jag har fått plötslig pälsdjursallergi då ;)

Jag har också nästäppa. Rhinocort Aqua är slemhinneavsvällande och fungerar bra för mig, när det är värre kompletterar jag med Otrivin.

jag har med nästäppa, förutom nässpray så skäljer jag ur näsan med kallt vatten vilket fungerar super...

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 705
Senast: Sassy
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 666
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24