nästan bestämt mig

orion_x

Trådstartare
För att det ska bli en bates innova. Bara inte hästen säger nej imorgon när jag kommer med sadel. Hon gick bra i den idag. Så kommer då den stora frågan. Svart eller brun? Svart kan jag få den med en gång, medans jag får vänta en vecka på den bruna om jag vill ha den...
l74.JPG

Är dock ännu lite ljusare i pälsen nu efter att ha gått ute i solen;)

Sv: nästan bestämt mig

Jag är en tråkig och konservativ människa och säger svart, har aldrig valt ngn annan färg på ngn sadel jag haft i min ägo;)

Skämt åsido så tror jag också att det kan vara lättare att sälja vidare om man nu skulle vilja göra det senare i livet.

Säger också svart. Dels är det snyggast, dels mest praktiskt.

Det är så mycket lättare att matcha en svart sadel eftersom svart alltid är svart. Brunt finns i oändligt många nyanser. Dessutom så växlar det vilken brun nyans som är den rätta (modemässigt, dvs med tillgång till övirg utrustning).

nja nu yrar du, dom bruna bates jag sett har inte alls varit fula, det är en jättesnygg nötbrun färg. du kanske blandar i hop med newmarket?

men tycker nog ändå svart på den där hästen, eftersom den är så mörk....

Jag kommer snart hem med en svart Innova (Extended) så jag röstar på en svart för din del med ;) Lättmatchat och snyggast, helt klart=)

haha, jag vet att du röstar på brunt. Jag med egentligen... men så får jag kalla fötter beroende på andrahandsvärdet.... och om färgen sitter kvar så bra osv.... Tydligen så är bruna sadlar inte så poppis att köpa här i växjö.
Svart är lättmatchat:angel:

Efter att ha provat bägge så måste jag säga att den med mindre stöd passar mig mycket bättre. jag kom inte intill sadeln med de stora stöden på hästryggen

Jag tycker att brunt är snyggt även på mörka hästar, eller det kanske det inte är? :angel:

jag älskar ju brunt, och skulle kanske ta brunt bara för det. :p

men på en sån mörk häst ska det vara mökrbrunt, inte ljus rödbrun, vilket den bruna bates'en är.... sadeln kommer ju sticka ut väldigt, och så får du ju ha träns i någorlunda samma färg... nej jag skulle tagit svart eller ett annat märke. :p

Haller med dig! brunt ar snyggast pa ljusare hastar. det sticker ut for mkt med sapass rodbruna trans och sadlar..

Jag hade en bates isabell i den rodbruna faren till min frieser och det var inte snyggt.. Tyvarr hade jag inget val da jag inte hade rad att kopa nagon egen och min chef var snall nog att lana ut den. dock sparade jag ihop till en svart egen san och det blev han grytm mkt snyggare i!

Sa jag rostar for svart!

Okej, har bara sett den ljusa varianten på Bates. Har verkligen aldrig sett en snygg mörkare brun Bates...

Men visa gärna en bild!

Till en sådan mörking skulle jag också välja svart.

Men annars tycker jag att brunt för det mesta är snyggast! Men då ska det vara lite ljusare hästar (det bruna passier på Briar tex är ju bara :love:)

Så kör med det mest praktiska, vilket i detta fallet blir svart.

Jag har ingen bild pa fargen pa innovan.. Har bara pa isabellen och har for mig att fargen pa isabellen ar rodare an innovan?

inte så mkt tror jag, dom är oftast mindre röda när dom är nya. alla bates jag sett som har varit använda har blivit rödliga. hur som helst var det den färgen jag hade i åtanke, för nån beg. innova har jag inte sett än. :p

ook, har kommer lite bilder da.

svart hast med brun sadel (tyvarr har jag inte en enda bild dar han har matchande transet och sadel)
Blbr015.jpg

svart hast med svart utr :love:
mosslunda005.jpg

och brun hast med brun utr. snyggt!
EFIT023.jpg

kl
haha vilken debatt det blidde:angel::D
Men kul å höra alla åsikter. Efter att ha ett panacceas inlägg så lutar det mer åt svart. Attans jag som köpte ett brunt rundsytt träns/kandar:angel: Men men, det blev rätt mörkt när jag smörjde upp det.
Hästen gick iaf kanon i den idag med.
Såhär ser hon förresten ut i ljus sadel och träns. Det är en havannabrun passier jag lånade ett tag förra året av grannen
http://codex.no-ip.com/~orion/l36.JPG

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 918
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V