Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
kom till stallet idag vid halv7 å tänkte rida för de va juh så satans varmt ute tidigare på dagen... tar ut damen på gången å ser att hela mulen är full av blod.. får lite panik å hämtar bomull å torkar bort.. hu pass allvarligt är näsblod?
Efter ett dressyrpass blödde min förra valack näsblod. Ringde vet. Han ordinerade att hästen inte fick ansträngas på en vecka. Kolla att han inte blödde mer. Det var enda gången som han blödde. Hände aldrig mer igen.
Ser otäckt ut! Det hände mig när jag satt och tränade hemma på ridbanan förra vintern. Skulle göra en framdelsvändning mot staketet som blev alldeles rött...
Som sagt ovan, inget farligt.
Eva
Händer det bara en gång så är det nog inget alvarligt men om det upprepar sig flera gånger så kolla upp hästen ordentligt. Det kan faktiskt vara orsaker som man inte tror.
Trädgård & Växter Du tycker jag är otrevlig? Jag tog mig tiden att svara för att jag har erfarenhet av brunnar och får snorkigt svar tillbaka. Och som du...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.