näringslösning...

Milosari

Trådstartare
...till hund som kräks och har diarréer, någon som har receptet? M blev ganska dålig i natt och eftersom allt hon får ur sig är helt vattnigt tänkte jag trycka i henne lite vätska. Alla mina böcker är tyvärr nerpackade inför flytten så jag har inte receptet själv. Hur mycket ska man sedan ge åt gången? Jag har två sorters sprutor hemma, 10 ml och 60 ml. Ska jag ge 10 ml åt gången, eller kanske 3*10 ml med korta pauser? Hon dricker själv litegrann, men det finns inte en chans att hon dricker något självmant som inte smakar gott.

Sv: näringslösning...

Det recept på en "diet soppa" som jag har är:

3-4 dl vatten majsmjöl (Maizena)
1 buljongtärning
1/2 struken tesked citronsyra
1 rågad matsked druvsocker
1 äggula

Koka upp vattnet och red med så mycket majsmjöl att det blir tjock kräm. Tillsätt buljongtärningen, citronsyran och druvsockret. Späd med kallt vatten till tjock soppa. Låt svalna. Tillsätt äggulan.

Eftersom jag inte vet hur stor din hund är, så är det svårt att säga hur mycket hon ska ha, men generellt så brukar det väl vara så att "lite och ofta" är bättre.

Sv: näringslösning...

En hund ska ha i sig ca 50ml/kg/dag vätska.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 907
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 421
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka