HeddaVovven
Trådstartare
Ikväll höll jag på att köra på en liten tax som sprang ut mitt framför bilen på en 90-väg. Jag tvärnitade såklart och stannade bilen och började genast kolla dikena men det var så mörkt så jag såg ingenting (varför har man ingen ficklampa i bilen?). Ringde på i närmsta hus och det visade sig vara deras hund. "Hon brukar inte springa över vägen" svarade mannen som öppnade dörren. Som tur väl var så hittade vi hunden efter en stund (satt helt oskadd på baksidan av huset) och ingen var nog gladare än jag. Hunden måste ha kommit mellan framhjulen på något sätt så hon hade verkligen änglavakt!
När jag körde därifrån var jag såklart lättad men efter ett tag blev jag nästan förbannad. Huset låg precis vid en 90-väg och inget staket runt trädgården. Själv har jag också min hund lös på tomten utan staket men jag har ändå ca 100 meter till bilvägen från tomtgränsen och där måste man dessutom köra sakta för det är en smal byaväg. Jag skulle aldrig vågat ha min hund lös utan staket om jag bodde nära en stor väg hur "säker" hund jag än hade.
Ni som har hunden lös hemma, hur resonerar ni? Har ni staket runt tomten eller håller sig hunden inom gränserna? Hur nära en bilväg bor ni?
När jag körde därifrån var jag såklart lättad men efter ett tag blev jag nästan förbannad. Huset låg precis vid en 90-väg och inget staket runt trädgården. Själv har jag också min hund lös på tomten utan staket men jag har ändå ca 100 meter till bilvägen från tomtgränsen och där måste man dessutom köra sakta för det är en smal byaväg. Jag skulle aldrig vågat ha min hund lös utan staket om jag bodde nära en stor väg hur "säker" hund jag än hade.
Ni som har hunden lös hemma, hur resonerar ni? Har ni staket runt tomten eller håller sig hunden inom gränserna? Hur nära en bilväg bor ni?