Nära kollision – ryttare anmäler förare i kommunbil

Har en fördom om att det är hemtjänsten som ofta kör som stollar. Ser ju hur deras bilar ser ut här i kommunen, och möter dem i hög fart både inne i samhällena och på landet.
Förstår att de är stressade, men kom igen. Det kommer ta ännu längre tid om de kör på någon..
 
Har en fördom om att det är hemtjänsten som ofta kör som stollar. Ser ju hur deras bilar ser ut här i kommunen, och möter dem i hög fart både inne i samhällena och på landet.
Förstår att de är stressade, men kom igen. Det kommer ta ännu längre tid om de kör på någon..

Alltför ofta. Finns ju inga kringtider så körningen blir därefter vilket givetvis inte är okej!!!
 
Har en fördom om att det är hemtjänsten som ofta kör som stollar. Ser ju hur deras bilar ser ut här i kommunen, och möter dem i hög fart både inne i samhällena och på landet.
Förstår att de är stressade, men kom igen. Det kommer ta ännu längre tid om de kör på någon..

Det är likadant här, ser en en kommunbil håller en sig på behörigt avstånd. Och det är EXTREMT ofta de pratar i mobilen utan headset när de kör.
 
Kpm plötsligt ihåg när jag stod och tankade bilen. En kommunbil stod vid pumpen bredvid. När hon tankat klart satte hon sig i bilen och försökte ta på bältet från höger.

Jag tänkte att hon nog inte var så van att sitta i förarsätet eftersom ryggmärgsreflexen var en passagerares.
Kändes tryggt att hon åkte åt ett annat håll än jag. :laugh:
 
Många unga vikarier på somrarna som jobbar och det är ju " någon annans bil" och dom blir inte skadeståndsskyldiga. Sen att det är deras skattepengar som får betala tänker dom nog inte på.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 512
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
540
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 829
Senast: lady_mike
·
J
Hästmänniskan Sitter här och blir mer o mer irriterad över en incident tidigare idag - med en bilist. Jag vet vem personen är men känner inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 380
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp