Sv: När var ni igång efter förlossningen? Hur tidigt lämna bebis?
Men tanken är (jag har mina hästar hemma) att jag ska kunna parera in hästskötsel och ridning när bebis sover och att då pappa ska kunna passa eller varför inte mormor som kan gå en runda med barnvagnen.. och om det går kanske till och med (huvaligen vågade tanke..!!) pumpa ut mjölk och bege sig hemifrån en liten stund länge o pappa får mata bebis. Men när jag så mycket som yppar denna tanken för ex. svärmor blir hon mordisk i blicken... (och jag tänker, vad händer om jag skulle bryta benet o hamna på sjukan?!?)
Så tänkte jag också som har sex hästar hemma. Det funkade i teori men inte praktik... Det har felat på alla punkter.
1. Bebis har blivit otroligt ledsen när jag lämnat över till hans far. Visst, jag hade kunnat låta honom skrika, men ärligt talat så kändes det så fel. Han är nyfödd och är trygg hos mig, varför ska han slösa den lilla energi han har på att vråla. Nu har det dock blivit bättre, men det tog 2 månader...
2. Han har inte sovit mer än 10 minuter i sträck dagtid förrens i förrgår. Idag sov han 20 min på förmiddagen, inget mer so far...
3. Han hatar vagnen och blir hysterisk om man lägger ner honom. Sele funkar bättre men då kan jag inte röra hästarna, bara mocka och fixa foder osv.
Jag var helt övertygad som du att det skulle vara lätt att ta hand om hästarna och det här har förstört sommaren för mig. Jag HATAR att inte kunna ta hand om mina djur... Att i panik springa ut med tandborsten i högsta hugg och kolla till hästarna i hagen är inte min grej. Dessutom så hade jag en väldigt ledsen liten bebis när jag kom in. Varje gång...
Först nu när han börjar närma sig 3 månader så börjar det ändra sig på samtliga punkter, men det är INTE så enkelt som jag trodde.
Å andra sidan, alla barn är olika. Har man ett barn som sover två timmar i vagnen varje dag är det inga problem!