bananabambi
Trådstartare
Min valp (15 v) stack ifrån mig på tomten, och stal ur komposten idag. När jag kommer fram till henne försöker jag ta det gamla räkskalet och allt annat äckel ur munnen på henne, men då biter hon mig hårt och morrar dovt. Jag lyfter henne lätt i nackskinnet och säger "Nej", men då biter hon ännu vildare och morrar ännu mer. Då vrider jag till i närmsta skinn jag få tag på (nackskinnet eller örat tror jag att jag fick tag på), och ner med henne på backen och morrar "neeeej!" åt henne. Hon kvider till, men lugnar sig inte, och slutar inte hugga mot mig. Jag släpper henne för jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Efteråt smörar hon som vanlig efter en tillsägelse, men det känns inte riktigt som jag vann den här kampen eftersom hon inte slutade hugga mot mig.
Hon har börjat bli trotsig och bråkig, och jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra.
Just det här att släppa leksaker är knixigt. Hämtar hon dom och vet att hon får godis i utbyte så går det bra, men kommer jag på henne med att stjäla något som hon inte får ta, så händer samma sak som ovan. Hon morrar och visar att hon inte vill släppa, men om jag tar ordentligt i nackskinnet och säger "Loss" så släpper hon. Och så får hon alltid godis i belöning. Eller leksaken.
Skillnaden den här gången var att hon blev arg, hon bet mig hårt.
Hon har börjat bli trotsig och bråkig, och jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra.
Just det här att släppa leksaker är knixigt. Hämtar hon dom och vet att hon får godis i utbyte så går det bra, men kommer jag på henne med att stjäla något som hon inte får ta, så händer samma sak som ovan. Hon morrar och visar att hon inte vill släppa, men om jag tar ordentligt i nackskinnet och säger "Loss" så släpper hon. Och så får hon alltid godis i belöning. Eller leksaken.
Skillnaden den här gången var att hon blev arg, hon bet mig hårt.