När vågar man låta hästen gå naken? Snabba svar!

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vet inte om det blev rätt forum men om inte så får moderator flytta tråden:)

Min ponny helklipptes i slutet av oktober men har nu en rätt bra utväxt. Han har gått med 100-200 gram i vinter, han verkar inte vara så frusen av sig.

Men idag när det är 5 + sol och vindstilla så funderar jag på om man kan låta han gå naken ett par timmar för att lufta sig?
Kan jag göra det eller är det för kallt än?:)
Vad tror ni?:)

Sv: När vågar man låta hästen gå naken? Snabba svar!

Du kan väl testa, jag tycker att det låter som en jättebra idé. Det kan vara klokt att ta in när solen börjar gå ner, för då blir det ju snabbt kallare.

Min har varit utan täcke idag helklipptes i mitten/slutet av oktober. Upplevde att han njöt av att slippa täcket:) så är det såna här dagar nu får han vara utan. Kan tillägga att det är en tinker som inte fryser i första taget! Så tror nog din fixar det också om den kan röra på sig samt har eller fodras ute!

Klart du kan. Jag släppte ut mitt fullblod naken vid sol även om det var minusgrader. Hon frös aldrig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 729
Senast: Karminnie
·
L
Hästmänniskan Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt forum, men annars får moderator flytta den :) Jag har min foderhäst tillsammans med min syrras...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: Love_Maya
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka