När tvätten blir fel

malumbub

Trådstartare
Jag hade en gång i tiden en rosa kjol, vita pyjamasbyxor med tunna rosa ränder och en grå-vit-randig tröja...

31333119.jpg



Vet inte riktigt hur det här gick till. Inget i maskinen var nytt, varken plagg eller tvättmedel. :confused:
 
Sv: När tvätten blir fel

Tjusigt:p!


Var kom den gröna färgen ifrån?!

Ingen aning. Tog bort allt blått och tvättade om de missfärgade plaggen - då blev det bara värre. Tvättade maskinen tom i 95 grader och sen med vita lakan (rivan bitar jag använder till städning m m) med samma program, samma medel - lakanen vita. Jag fattar ingenting.

:eek: Koppar i vattnet kanske? Jag har för mig att det kan ge grön färg.

Då borde ju alla tvättar bli missfärgade och sambons blonda hår också?
 
Sv: När tvätten blir fel

Tack! Jag har inte riktigt bestämt mig än. Enligt sambon så passar jag i kjolens färg. Hm...min fina, luftiga, somriga, rosa kjol...
 
Sv: När tvätten blir fel

För att rädda kläderna nu, så köp en färgning och färga dem. :)
Kan kanske bli roligt med en rosa färgning?
 
Sv: När tvätten blir fel

Har funderat på det, men jag tror jag låter dem vara som de är, om de inte släpper missfärgningen i nästa tvätt.
 
Sv: När tvätten blir fel

Tror inte att de gör det tyvärr..
Själv när jag har fått missfärgningar så brukar jag färga plaggen i någon kulig färg. Eller bara allmänt leka lite så det ser ut så här. :angel:
 
Sv: När tvätten blir fel

du får se det från den ljusa sidan, du behöver aldrig köpa nytt för variationens skull ;) :rofl::rofl:
 
Sv: När tvätten blir fel

Ett par ullareds brallor alá 150 spänn:D som passade som smöret som jag hade när jag arbetade, och när jag skulle testa en färgning hur den blev, fick dom ställa upp! Sen blev dom ju ascoola. :love::angel:
Nu är dom dock en aaaanings slitna, men hål lite här och där. :angel:
 
Sv: När tvätten blir fel

just nu är det lite välan airkondition i skrevet. :angel:
Ska bara få hem min symaskin i ett flyttlass så ska jag fixa dem. :)
Dom är ûbersköna!:love:
 
Sv: När tvätten blir fel

Skumt. Något måste det ju vara som färgat det? Det kan ju omöjligt bara bli så.. En grön krita som upplösts i maskinen! :idea:
 
Sv: När tvätten blir fel

Grön krita, här?

Nja.

Antar att det är nåt plagg som färgat av sig, helt enkelt. Funderar på om jag tvättat sambons gröna linne från Australien i 60 grader förut...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 081
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 345
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp