När täcker hemförsäkringen?

lady_vip

Trådstartare
Vi skulle sätta upp en hylla i sovrummet idag och råkade då borra rätt i en elkabel - säkringen gick och som tur var fick sambon ingen ström i sig.

Nu får vi ta ut elektriker i morgon och jag försökte kolla på försäkringsbolagets hemsida om de täcker detta? Vi har Sveland, med "drulle-försäkring" och ska ha de flesta tillägg man bör ha, men generellt sett, vad tror ni?

Sv: När täcker hemförsäkringen?

Jag har rätt dålig koll men är inte "drulle" mest om man typ råkar tappa mobilen i vatten eller tappar tvn i golvet?

det finns hemförsäkringar som täcker detta, om din gör det kan jag inte svara på, ring försäkringsbolaget.

största sannorlikhet drulen, då jag iaf skulle anse detta som "oaktsamt" handhavande.

Klart det är oaktsamt, men det var väldigt svårt att räkna ut var kabeln skulle gå...

Iaf, elektrikern kommer förhoppningsvis idag och efter det ringer jag förs.bolaget beroende på kostnad. Hoppas bara att de hinner med oss idag, är utan spis och det är ju lite tråkigt...

Jag har rätt dålig koll men är inte "drulle" mest om man typ råkar tappa mobilen i vatten eller tappar tvn i golvet?

Drulle är väl de mesta olyckorna, sånt som egentligen inte borde hända om man har huvudet på skaft, sambon hade inte det i detta fallet;)

Skämt åsido, som jag skrev till tomten så var det väldigt svårt att se att den ledningen skulle gå där - snedvägg och konstiga ledningsvägar.

En regelsökare kanske är ett bra instrument att införskaffa. Billigare än självrisken på hemförsäkringen... ;)

Det är bara betongväggar, så tyvärr hjälper inte det:( Huset står stadigt, men det är inte lätt när man ska ha hål i väggen;)

Kan ju vara ett alternativ! Dock var nog detta på 4 cms djup ungefär (alla pluggar kortare än 3 cm trillar ut i de porösa väggarna...), så det är inte säkert att det hade hjälpt. Ska fråga elektrikern idag, har ändå 1000 frågor om att jorda alla uttag osv:D

Liknande trådar

Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 385
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
16 978
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 288
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka