NÄR sov era små en hel natt?

E

EmmaTruelove

Som frågan lyder ;) Miraklet har hänt en natt då hon klarade sej hela 8 tim utan mat en natt men 2 nätter nu har hon vaknat vid 4-5 snåret o e hungrig.

Sv: NÄR sov era små en hel natt?

Mellan 2 manader och 6 manader hände ngr ganger men oftast ville hon ha mat ngn gang under natten. Sen efter 6 manader (12,5 man nu) har hon inte varit i närheten av att sova en hel natt.

L sov ofta hela nätter mellan 4 o 8 månadres ålder. Sedan tröttnade han på det, tyvärr... Han är ett o ett halvt nu o vaknar för det mesta 2-4 ggr.

Okej va olika de kan va hoppas hon börjar med det helt snart som båda sina 2 kusiner o storebror som sover hela nätterna

Rasmus börja sova minst 8timmar i sträck när han var 2 veckor. Tilde är snart 3 mån och äter 1-2 ggr mellan kl 20-07.

Utan att vakna eller utan att äta?

Sam sov en hel natt utan att äta när han var 19 månader. Nu vaknar han ibland och vill gosa in sig innan han somnar igen. (är 2 nu)

Båda mina började plötsligt sova hela nätter när de var drygt två månader. Mina bröst var inte alls beredda på det, så jag försökte till och med väcka bebisen. Men det gick inte. Fick gå upp och pumpa ur lite för att kunna sova vidare. Sen började de vakna igen när de var mellan 4 och 5 månader, och sen tog det lååååång tid innan de sov hela nätter igen.:crazy: Men eftersom jag hade slutat nattamma vid 2 månader, såg jag ingen anledning att börja igen vid 5 månader. Vi sjöng och vyssade istället. Ibland vankade vi runt med bebisen i famnen.

kl

Samma har. Mina sov bra mellan 3v till fem manader ungefar. Sedan fick vi inte en hel natt igen forran de var 18 manader (nu har ju jag tva, och jag raknar en hel natt nar BADA sover hela natten SAMTIDIGT ;)). Nu ar de 26 manader och sover oftast hela natter. Fast ngn gang vaknar man ju anda, de drommer nat och grater i somnen, skriker till eller sa.. kommer nog att paga i maaaanga ar till skulle jag tro!

Sonen började sova 12 timmar utan att vakna vid 3 månader. Sedan dess har han, hör och häpna, vaknat på natten kanske 10 ggr totalt (och då oftast en gång och på grund utav att han varit sjuk) och han blir 4 år i sommar. Vi drog verkligen högsta vinsten i sömnlotteriet. Nu sover han dessutom oftast 13-14 timmar per natt.

Tuva var ca 8 månader första gången hon sov hela natten.

Nu är hon 1,5 och sover för det mesta hela nätterna.

Våran plutt började sova hela nätter när han var 3 månader. Ökade först från ca 4 till ca 6 timmar. Sen ökade det successivt i ett par veckor tills han var uppe i 12 timmar. Så har det varit sen dess och nu är han snart ett år. Det är ytterst få nätter han har vaknat sen dess, och han har alltså inte fått nattmål sen dess heller. Nu sover han 10-12 timmar/natt.

Första barnet sov en hel natt för första gången strax innan fyramånadersdagen. Men det var bara en tillfällig grej, det var först nångång efter tvåårsdagen han regelbundet sov igenom nätterna. "Regelbundet" definieras som att några gånger i veckan vakna en gång per natt och vill ha nappen/hålla handen/gråta för att han drömt mardrömmar.

Andra barnet är snart ett år och har sovit hela natten en-två gånger hittills.

Våra var 3 månader då de sov över ett mål en natt (de ville alltid äta med ca 3 h mellanrum) så det blev ca 5-6 h sammanhängande sömn.

Vad jag förstår räknas över 5 h som en "hel natt".

kl

My är snart 14 månader och det har ännu inte hänt att hon sovit en hel natt non stop från läggning till morgon. Fram till 6 månader ca sov hon med 3 timmars mellanrum, vaknade och åt, och somnade vanligtvis om igen. Någonstans kring halvåret började hon vakna allt oftare, det var vanligt med en gång i timmen, och kunde inte somna om. Ibland var hon vaken tre timmar under natten och bara kravlade runt eller grät.

Vid nio månader började det bli bättre igen, hon tog välling på natten så vi kunde hjälpas åt mer vilket var skönt. Sen dess har det gått lite upp och ner. För det mesta sover hon ändå relativt bra, hon vaknar fortfarande för mat en gång per natt (och vi är för lata för att orka ta någon fight om det) men brukar inte ha några län gre vakenperioder, även om det fortfarande händer och särskilt under perioder med nya tänder eller förkylningar (som nu, suck).

//julia

Mellan 9-10 månader var den Första hela natten vi fick sova... kändes lite konstigt att vakna upp på morgonen... utvilad?
Lägger sig vanligtvis runt 8-tiden, och har sen 6 månaders ålder bara vaknat till En gång per natt för mat. Och nu, vid 10 mån + så äter hon när hon vaknar på morgonen, inga fler "nattmackor".

Tycker det har reglerat sig självt rätt bra faktiskt.

Från att han var 2-3 månader ungefär. Sedan dess har han sovit hela nätter, från 20:30 till 8 på morgonen.

Elina var 21 månader... pust :crazy: Då slutade vi med nattvälling, efter en veckas kämpande började hon sova hela nätter. Och gör det än, peppar peppar ;) (Snart 2 år)

Mina döttrar sova hela nätter från ca 2 månaders ålder.
Sonen var betydligt äldre, minns inte exakt hur gammal han var.

Stora tjejen på dryga 3 år har ännu inte sovit sin första hela natt... Slutade äta på natten gjorde hon vid 9 månader.

Lilla tjejen är 8 månader och jag har precis slutat amma på natten (och hon vägrade när jag försökte med välling istället). Hon har heller aldrig sovit en hel natt och är hon som sin syster kommer det dröja. Men jag gissar att hon faktiskt kommer sova en hel natt tidigare då jag tror orsaken till stora tjejens frånvaro av hela nätter delvis beror på att hon aldrig haft napp, medan lill-tjejen har det (herregud vilken skillnad!).

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar