När skulle ni???

Sv: När skulle ni???

Min Montéguru säger att om man är en otränad ryttare så hamnar man så gott som ofelbart i en sits som gör hästen framtung. Därför ska man om man har minsta lilla tanke på att ryttaren inte är ofelbar höjja käken och sätta på boots. Då blir det bra.
Eller så kan man om man har koll på sin sits inta en sits som sätter rumpan så långt bak som möjligt och bara lyft ett par cm ur sadeln samtidigt som överkroppen hålls väldigt låg.
Slppna av i höften och tillåt hästens bakben att skuffa framåt.

Klarar man av att rida så så slipper man den där hemska balansen med käk och boots för det sliter väldigt mkt.

Det är inte bara otränade.

Såg en av våra mest kända på Aftonbladet & jag undrar hur man får uppsittningar när man rider så illa... hänger fram på halsen. Vad då hjälpa hästen? Häng kvar så gott det går :o :cool:

Jag har en hel del andra oxå som jag inte ens visar mot betalning! :cool:

Sccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhyyyyy!!!! :mad:

;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 796
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar