Nar ska folk lara sig???

Jillybean

Trådstartare
Nar ska folk lara sig att det finns konsekvenser for att inte behandla sina hundar pa ratt satt???

Pojke ihjalbiten

Det har ar ju sa tragiskt att man nastan saknar ord. Att ett oskyldigt barn ska behova do bara for att foraldrarna ar komplett obildade nar det galler hundagarskap. Ska samhallet behova infora "korkort" for hundagare? Ofta ar det specifika raser som ar inblandade i liknande tragedier, ex. rottweilers, mastiffer och pitbulls och genast blir det ett ramaskri om att dessa bestar borde utrotas och totalforbjudas. Inser inte folk att det inte ar hundens fel?? For alla pitbulls som bitit nagon finns det hundratals om inte tusentals som aldrig gjort en fluga fornar. Det ar agarna som borde forbjudas, inte hundarna.

Sannolikt kommer dessa hundar i artikeln att avlivas. For mig sa forstorar det bara tragedien. Forhoppningsvis sa ar deras sons dod tillrackligt avskrackande sa att dessa manniskor aldrig skaffar hund igen.

Sv: Nar ska folk lara sig???

Håller med dig...

Vad jag reagerar mot är den här meningen: "The toddler's body was discovered later by someone else in the home.". Har man inte ständig uppsikt över ett litet barn ("toddler" är väl knappast ett barn i skolåldern, eller översätter jag fel?)? Hördes det inte när barnet attackerades av fyra hundar? Hundarna har knappast varit ljudlösa, och barnet måste väl ha skrikit i dödsångest :( :cry: :mad: ? Usch, jag ryser.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 013
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 818
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Utom inkallning da. Har man inte det kan man ju inte alls ha hunden los. Nagonstans. Vad tycker ni ar nasta viktigaste egenskapen for...
2
Svar
20
· Visningar
2 608
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix