När ska dom börja bete sig normalt?

Sv: När ska dom börja bete sig normalt?

Jag beundrar er uthållighet :bow:, men jag tror inte att ni kommer få henne att förstå/ändra synpunkt. Lägg energin på något annat :idea:

från och med den 1 maj gäller jordbruksverkets nya regler att vuxen hund ska rastas var 6e timme på dagtid.....

Formuleringen är "bör".. Inte "ska"!

12 § Hundar som hålls inomhus utan fri tillgång till rastgård, ska rastas utomhus regelbundet med hänsyn till hundens ålder och hälsotillstånd
Hundar som permanent hålls i rastgård ska dagligen rastas på annan plats.
Allmänna råd 2 kap. 12 §
Hundar bör rastas var sjätte timme dagtid, valpar och äldre hundar dock oftare.

Jag beundrar er uthållighet :bow:, men jag tror inte att ni kommer få henne att förstå/ändra synpunkt. Lägg energin på något annat :idea:

Men man kanske får någon annan som likt kimmis87 lämnar hunden upp emot 10timmar att förstå det vi försöker få fram: Att en hund inte mår bra om man lämnar den 8-10 timmar dagligen, oavsett.

Denne någon kanske förstår och ändrar om så att hunden slipper vara ensam, det är ju inte bara kimmis87 som läser detta :idea:

Nu börjar du bli tvärlöjlig.

Det är grymt att lämna hunden ensam i 10 timmar dagligen under veckans 5 arbetsdagar ( and so on ) PUNKT

Ingen bortförklaring i världen kan hjälpa dig, det är liksom bara att inse och fixa det bästa möjliga åt din hundvän eller så får du våndas i dåligt samvete.

Alltså den här är jättetrist men: :bow:

Fakta? Vilka fakta kan du lägga fram som visar att din hund inte skulle må bättre av att bli rastad lite oftare? :confused:

Ja men exakt, det låter ju helt befängt att man kan ha fakta för en sådan sak..

Ne jag håller fortfarande på dålig bortförklaring för att stilla sitt dåliga samvete ..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 465
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka