M
Mirela
Ja, om ni ska kolla på en hund, första mötet. Hur hälsar ni på hunden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alls faktiskt... Jag tittar knappt på främmande hundar. När hunden tar kontakt kan jag hålla fram handen och säga hej ungefär sen läser jag av hunden och den läser mig. Sen är det klart.
+ ni andra
Mina hundar är oerhört signalkänsliga, dessutom vaksamma och ganska skeptiska till nya personer, och de flesta människor som ska/vill hälsa gör en helt annan variant:
De tar direkt kontakt med hunden, står upp, böjer sig över den och med en vid armrörelse siktar de på att klappa hunden på huvudet.
Jag får ständigt påpeka för folk att inte börja klappa på huvudet på någon av dem och inte böja sig över gammeltiken.
Jag är så tacksam att Coy med sitt temperament fullkomligt älskar att bli klappad och kliad på huvudet
*kl*
Lånar tråden (ursäkta TS) och spinner vidare lite på det här med att hälsa på hundar.
Hur vill ni att någon som ska hantera er hund rent fysiskt, tex veterinär, fysioterapeut, massör, trimmare osv ska hälsa på era hundar?