J
j0nnah
Hej, jag har en sköthäst sen snart ett år tillbaka som nu på hösten rasade ner i vikt utan någon som helst anledning. Hon har under tidigare år stått still och levt på hö och gröna hagar då ägarinnan blev gravid med tvillingar. Under den tiden blev hon aldrig plötsligt mager eller något liknande men denna hösten rasade allt. Mina vänner som även de är hästkunniga trodde det är en "ny" hö-skörd men det är samma som vi haft sen vi lastade in i våras. Det har gått soppas illa nu att revbenen syns och höftbenen lika väl. Det ser illa ut och jag mår själv väldigt dåligt utav det eftersom jag ändå varit där och borde ha kunnat förhindrat det bättre. Vi har nu satt henne på extra tillskott med luzern och vetekli för att se om någonting händer. Min fråga är hur lång tid skall det ta innan man ser några framsteg? Jag menar, så man vet att det verkligen är fodret det är fel på och inte själva hästen som blivit sjuk. Hon har dock inte visat några andra tecken på att må dåligt. Hon är fortfarande lika pigg och glad men jag har däremot inte kunnat rida henne den senaste tiden pga att hon står i ett litet stall utan varken paddock och ridhus (hemma hos ägarna). Som sagt, det jag vill ha svar på är hur lång tid tar det innan man märker någon skillnad på hästens hull? tar det månader? Veckor?