M
Mayara
Hur lång tid efter ett "trauma" typ omkullridning tycker ni att man bör märka om hästen har skadat sig? En bekant menar att det kan dröja lång tid, i detta fall 6 - 8 veckor innan man märker något. Jag för min del har svårt att tro att hästen efter fallet är helt ohalt och lika mjuk som vanligt att böja och flytta sidvärts etc. Dessutom har han fram tills nu gått bättre än någonsin i t.ex. galoppen. Nu har han i snart en vecka kännts ofräsh i bogarna, och jag har svårt att tro att detta beror på omkullridningen i våras, att det skulle märkas först nu, menar jag. Möjligtvis har något hänt nu i hagen och detta tillsammans med en mindre spänning/skada från "olyckan" har blivit droppen...
Vad har ni för erfarenheter?
Kommer att ta ut alternativbehandlare till pållen, vad ska man se upp med/tänka på när man gör det? Några intyg, försäkringar etc. som man skall se till att de har?
Mayara
Mayara
Vad har ni för erfarenheter?
Kommer att ta ut alternativbehandlare till pållen, vad ska man se upp med/tänka på när man gör det? Några intyg, försäkringar etc. som man skall se till att de har?
Mayara
Mayara