när man vill ha en hund som både är mild och tuff? rastråd.

Ja jag trivs inte med spaniels flamsiga sätt att älska allt och alla och fjäska sönder och deras ofta galna aptit.
Det där stämmer inte in på någon av dom spanielarna jag haft..glada och vänliga men måste dom inte så har dom inte gått till främmande personer, dom har hållt sig till mig om inte då den dom möter tittar och "bjuder in" dom så att säga. Fjäskiga har dom heller inte vart..men jag kanske haft udda spaniels. Den jag har nu är min tredje.

Och aptit..hade lätt önskat en högre aptit.

Det där stämmer inte in på någon av dom spanielarna jag haft..glada och vänliga men måste dom inte så har dom inte gått till främmande personer, dom har hållt sig till mig om inte då den dom möter tittar och "bjuder in" dom så att säga. Fjäskiga har dom heller inte vart..men jag kanske haft udda spaniels. Den jag har nu är min tredje.

Och aptit..hade lätt önskat en högre aptit.
Har umgåtts med massor spaniels ocj jag upplever dom på mitt sätt och du på ditt antar jag :)
Ingen ras för mig inte retrivers heller..
Tyvärr.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ännu en rastråd, förlåt, men ni är ju så duktiga här :D Jag har börjat fundera på en tredje hund men det kommer inte längre än till...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 074
Hundavel & Ras Ok, ännu en rastråd... Kruxet är att jag inte riktigt vet vad jag är ute efter så jag vill gärna ha ett bollplank. Jag planerar inför...
2
Svar
23
· Visningar
3 084
Senast: pumah
·
Övr. Hund Jag sitter som ofta och drömmer om nästa hund även fast den inte är riktigt aktuell i dagsläget. Vilken ras tror ni skulle kunna passa...
Svar
15
· Visningar
964
Övr. Hund Jag har två stycken Cavalier King Charles Spaniel killar som blir nio år till våren. Underbara hundar, som jag kunnat använda både till...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 738
Senast: Pysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar