Inte direkt. Han går gärna långpromenader när det är bra väder, han leker och gosar. Hunden behöver mental stimulans, det ger han inte direkt. Han älskar hunden och ser den som en familjemedlem. Han menar att man inte omplacerad sina barn, och då kan man inte heller omplacera sina hundar (ja jag vet, det argumentet haltar rejält)
+
@Voff
Jag har försökt lasta över hela ansvaret, och det går till viss del. Vi har lite olika syn på vad som är god hundhållning - mina krav är ganska mycket högre. Det gör det svårt, för ska han ha hela ansvaret måste jag också acceptera hans nivå. Och då är vi tillbaka på dåligt samvete.
Det innebär också att jag behöver leva med att hunden ständigt ska ha uppmärksamhet, låter massor, inte kan uppföra sig och är allmänt störig (ja, vi har misslyckats totalt).
Tror att jag står på papperna från uppfödaren och är registrerad som ägare hos SKK, men han hos jordbruksverket. Men jag kommer inte omplacera mot hans vilja oavsett, då blir det nog skilsmässa.
Vi har en hund till, en gammal tant. Hon får stå tillbaka massor för unghunden. De tar fram varandras sämsta sidor. Promenad med bara tanten = avslappnande och trevligt. Promenad med bara unghunden = tålamodsprövande. Promenad med båda = katastrof.