När kroppen krånglar

Något känns inte bra. Jag vet inte vad. Men magen reagerar. Jag har varit på toa två gånger. När det är så här så får jag ångest och är rädd för att kollapsa eller svimma. Känner mig darrig. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Hoppas du bestämde dig att göra det som kändes bäst med maten.

När jag bodde i Indien hade jag (såklart) massor av magstrul. Det är så konstigt att ena gången kanske det är bara fem gånger diarré men en känner sig jättekymig, nästa gång är det varje halvtimme flera dagar och det funkar bra att vara på benen och jobba. :confused:

Det jag lärt mig är att det går alldeles utmärkt att vara utan mat en kortare period om det inte känns bra att äta. Dricka vatten däremot är superviktigt! Om vatten är svårt så går det kanske att smaksätta/göra te av något som fortfarande står i trädgården. Mynta är lugnande för körig mage!

Krya

Brukar få nåt liknande ibland, vet inte om det är magen som reagerar pga ångest eller om jag blir ångestig pga magen … men för mig brukar det hjälpa att vila/sova en stund under några gosiga filtar och bara ”vara i kroppen”.
Lite yoghurt eller vätskeersättning brukar jag dricka också.

Hoppas du bestämde dig att göra det som kändes bäst med maten.

När jag bodde i Indien hade jag (såklart) massor av magstrul. Det är så konstigt att ena gången kanske det är bara fem gånger diarré men en känner sig jättekymig, nästa gång är det varje halvtimme flera dagar och det funkar bra att vara på benen och jobba. :confused:

Det jag lärt mig är att det går alldeles utmärkt att vara utan mat en kortare period om det inte känns bra att äta. Dricka vatten däremot är superviktigt! Om vatten är svårt så går det kanske att smaksätta/göra te av något som fortfarande står i trädgården. Mynta är lugnande för körig mage!

Krya
Det har gått bra att dricka vatten men så mycket mat fick jag inte ner. Bara nån pyttetugga.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: miumiu
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?