Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror ju vad man prioriterar... har man andra djur tex hund eller häst och anmäler de till tävlingar, utställningar mm så hade man ju kuna skjuta på sådant ett tag för att få pengara att räcka till om dessa katter behöver vård. Är man en person som slösar mkt pengar att roa sig ute (går på fester, bio, äta ute) kan man ju snåla på sådant ett tag.
Jag prioriterar djuren på alla plan om de är nu så att jag måste levapå nudlar och gröt en månad för att ge de den vård och omsorg de behöver.
Att släppa iväg kattungarna för tidig är väldigt vanligt förekommande pga okunnighet. Har läst en hel del annonser där man söker kattungar som max är 8veckor..på vissa annonsplatser tas sådanna annonser bort men vss kommer igenom.
Jaja kika på min uppdatering
HÄR
Jag vet att jag startar världens diskution.
Men jag blir lite små putt när man skriver (ja jag hoppas hon gör det och det)
Varför kan man aldrig glädjas åt det goda istället för att gagga om allt?
Jag kunde lika gärna ha struntat i dessa två katter jag tog hand om, så kunde de ha förökat sig i det vilda istället och startat en hel generation.
Skillnaden är bara att ungarna hade med större sannolikhet förolyckats innan de kommit upp i könsmogen ålder = ingen ny generation hade påbörjats.
Men alltså, kattungar kostar att föda upp. Men om ni gör alla vaccinationer, avmaskningar och dylikt så läggs ju bara kostnaderna på priset. Seriösa kattköpare lägger gärna ut 1000kr på en kattunge som de vet att de inte behöver göra alla vaccinationer osv på. Du förenklar för kattköparen och får betalt för detFår du bara till en söt bild på de när du lägger upp annonsen så bör resten bli historia.
Planerar du att skänka bort de eller sälja för 10kr tassen eller något annat liknande så kan du lika gärna avliva de här och nu. Visst de kan komma till ett bra hem. Men katten kommer inte ses som något som är värt att lägga några pengar på för den kostade ju ingenting i inköp. Blir den sjuk kan de ju bara dumpa den och köpa/få en ny. Katter lider inte av att bli avlivade hur söta de än är. Men de lider om de inte får ett kärleksfullt hem som ser de som individer man tar hand om på bästa sätt och inte något utbytbart vid minsta tecken på sjukdom eller skada.
Kattunge nr 1 är sååå fin![]()
Tja.. jag blir tveksam att någon skulle vilja betala det priset för en katt som inte är renrasigJag själv skulle nog inte göra det.
vågar du inte svara på min fråga om de är gammalt blod eller ej...Men om katthonan blöder ännu så är det inge bra tecken iaf...
Jag har betalt 3000:- för en huskatt.
Jag har även "bytt" en rasren katt mot en huskatt.
Precis som det finns människor med intresse för hundar eller hästar och är villiga att betala en bra peng för "rätt" individ så finns det vi som älskar katter med samma värderingar.
Vad du är orolig för allt! Tror du jag missköter mina djur?
Klart jag vågar svara är bara lite små less
Nej det är gammalt blod.
Ja jo.
Nej jag är absolut ingen kattmänniska, de är fina och mysiga djur men enligt mig rätt så tråkiga. Jag är hundmänniska till 100.
Men bara för att jag inte är en kattmänniska så betyder det inte att jag inte älskar mina tussarDå menar jag de vuxna kissarna, kattungarna ska jag INTE förälska mig.. svårt..
Kattmamma
![]()
Nilsson med brorsan Elmo
![]()
Vad du är orolig för allt! Tror du jag missköter mina djur?
Klart jag vågar svara är bara lite små less
Nej det är gammalt blod.
Jag har absolut inte bestämt att du inte ska göra det, jag har snarare förutsatt att du tänker det eftersom att jag har fått uppfattningen om dig som väldigt ansvarsfull.![]()