När kandar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zindy91

Trådstartare
När tycker ni att man kan börja vänja hästen vid kandar? Jag har ett 6 årigt sto som är ganska tung fram, hon blir antagligen bättre när hon är mer igång och jag väntar nog ett tag till med kandar, men när tycker ni att man ska börja? Några tips?

Sv: När kandar?

Om du söker här på dressyr finns det redan massor av trådar med bra åsikter om detta :idea:

Jag ser inte någon anledning till att börja rida på kandar innan man är väl redo för de tävlingsklasser där det är tillåtet (LA 5 & 6 el. Msv B)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka