När kan man klippa?

Joyze

Trådstartare
Har gått i "klippa-tankar" ganska länge nu då damen min blir väldigt svettig när hon rids hårt. För tillfället så fäller hon ganska mycket & det är väl inte så klokt att klippa då? När brukar ni klippa era hästar för första gången på året?

Sv: När kan man klippa?

Det är bara att klippa på :)

Vi börjar klippa när de blir svettiga och det inte torkar så snabbt.Vi har klippt en ponny redan.

/Z

Jag har klippt min häst två ggr redan! Första gången var väl 15-20 augusti nån gång....

KL

Tänkte klippa snart jag med, vad har ni för täcke nu när det är runt 10 grader på nyklippt? Fodrat eller skaltäcke ute? Tjockare stalltäcke eller bomullstäcke? Tänkte låta han ha ett Sommartäcke inne i stallet när han blir nyklippt. Ute vanligt regntäcke utan foder, eller ett med 100g om det är sämre väder.
/W

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 566
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
733
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka