När kan jag släppa ihop dem??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare afro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 697
A

afro

Fick hem ett dräktigt sto(halvblod) för lite drygt en månad sen.Provade då att släppa ihop henne med mitt andra dräktiga sto,men det blev tvärnit.Der nya stoet blev helt skräckslagen för den andra(shettis,liten o fet). Sprang rakt ut ur hagen så stolpar o tråd flög.
Har provat att ha det bredvid varandra i stallet.Då högg hon mot shettisen genom gallret.
Min tanke var att dessa två skulle gå ihop åtminstone när fölen kommer(med två veckors mellanrum ca),så att fölen kan leka o busa.
Ska jag prova att släppa ihop dem igen nu eller har ni nåt tips.Det är väl sämre att vänta tills fölen har kommit,är de inte "vaktiga" om sina föl då???

Sv: När kan jag släppa ihop dem??

Låt de stå brevid varandra i boxarna så det kan lukta på varandra och så. Sen tycker jag att du kan släppa ut dem tillsammans och testa.
Alternativt kan du hålla den ena i grimskaft och låta någon annan hålla den andra så de får träffas under "lugna" förhållanden.

Oavsett så kommer de att lugna ner sej snart och acceptera varandra.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 603
Senast: Pudlan
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 660
Senast: Iamia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 524
Senast: mackan
·
Hästhantering Efter att jag släppte ihop min häst med en annan för ett par år sedan och det blev KAOS så har jag blivit lite rädd för det. Han är...
Svar
19
· Visningar
7 261
Senast: bergstopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka