När hunden ska röntgas...

Fiffi1

Trådstartare
Höftleder och armbågar, får de bara lugnande eller sövs de?
Får man var kvar medans hunden vaknar eller är det meningen lilla jag på drygt 150 cm ska bära ut 42 kg hund till bilen efter röntgen.

Tänkte det är bra att veta utifall det är dags att börja träna med skivstången, :D

Sv: När hunden ska röntgas...

Det är olika vilka preparat man ger - vissa ger Domitor (ibland + Torbugesic), vissa Plegicil, hos vissa får man välja själv, fråga vilka rutiner din veterinär har. Plegicil är bara lugnande så då är de vakna, bara groggy under hela proceduren. På Domitor somnar de men då får de också en uppvakningsspruta efter röntgen så även då bör hunden kunna gå ut till bilen själv. ;)

Ok. Jag ska spara några månader innan jag beställer tid, frågar om deras rutiner då. Trodde att de flesta vet. gjorde lika faktiskt.

Då behöver jag inte träna armmusklerna tills dess :D om han klarar att gå själv

Som sagt ovan, en del lugnar & en del söver. Om hunden blir mkt orolig kan det behövas sövas även om det inte var tänkt från början.
De väcks innan de går hem (säkerhetsgrejj!!!) men de kan vara rejält groggy så de har jäkligt svårt att hoppa in i bilen om de inte varit ett tag på kliniken & fått vakna.. så lite träning kanske vore bra?? :D ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar