När hunden biter

Sv: När hunden biter

Hunden ska inte behöva tåla sådan "mobbing" från ett barn
Jag säger ifrån på SKARPEN till barn som är påfrestande på min hund, eftersom att jag vet att hon är ängslig och har svagt psyke, Förekommer eventuella problem..
Men, det har ju redan hänt.. Rätt av dig att vilja ta tag i problemet! *eloge* :bow: Försök prata med grannarna, är de vettiga människor borde de kunna förstå situationen.
Gör kanske ett L-test, men ta inte bort din hund! det va inget oprovocerat och din hund är inte farlig!
Ännu en gång, Bra och stakt av dig att ta tag i problemet

PIRU:
Förstår du inte situationen? Lycanthrope är rädd att hon ska behöva ta bort sin vän, och du skrattar åt det? :mad:
åk o gör ett lämplighets test där får du fram vad problemt är svårare är det inte sen om dte är dålig hund så är dte ju bara o tabort inget o spara på är det en funtionell hund ja men sälj den då.

Så där bara? det är så enkelt?.. de flesta människor har sina hundar, hästar, katter och andra djur som sina VÄNNER
:mad:

Det beror på var du bor. Min hund genomförde sitt i Kumla, men det finns flera i Stockholm som gör liknande test.

Vem ska du övertala?
Bor du fortfarande hemma måste du få med familjen i projektet. Det går sällan att bara en vill och resten vill avliva.

Reykur skrev:
Jag säger ifrån på SKARPEN till barn som är påfrestande på min hund, eftersom att jag vet att hon är ängslig och har svagt psyke, Förekommer eventuella problem..
Men, det har ju redan hänt.. Rätt av dig att vilja ta tag i problemet! *eloge* :bow: Försök prata med grannarna, är de vettiga människor borde de kunna förstå situationen.
Gör kanske ett L-test, men ta inte bort din hund! det va inget oprovocerat och din hund är inte farlig!

PIRU:
Förstår du inte situationen? Lycanthrope är rädd att hon ska behöva ta bort sin vän, och du skrattar åt det? :mad:

Så där bara? det är så enkelt?.. de flesta människor har sina hundar, hästar, katter och andra djur som sina VÄNNER
Tack så mycket!
Vet bara inte hur jag ska bemöta dem. pappa pratade med grannen nu, ungen mår bra. Han är inte arg på oss..
Men kan ju säga att jag skulle vilja prova ett tag iaf, me munkorg osv, o jobba mycket med honom. Och de dagar jag inte har tid kommer kompisen ha honom och ta honom på långa promenader.

Jadzia skrev:
Vem ska du övertala?
Bor du fortfarande hemma måste du få med familjen i projektet. Det går sällan att bara en vill och resten vill avliva.
Mamma och pappa vill självklart ha kvar honom! men pappa orkar inte gå ut me honom efter som han drar. Men som sagt, de dagar jag har ont om tid får kompisen ta honom.

Men har man en riktigt dålig eller farlig hund kan det i många fall vara bättre att ta bort den är att göra något halvdant försök att rätta till det. Jag som har en urkass jycke vet hur mycket tid och tålamod det krävs och det går inte att lägga mindre energi på det. Det är ett beslut som man måste ta, men ska man försöka så ska man göra det helhjärtat också.

Jadzia skrev:
Men har man en riktigt dålig eller farlig hund kan det i många fall vara bättre att ta bort den är att göra något halvdant försök att rätta till det. Jag som har en urkass jycke vet hur mycket tid och tålamod det krävs och det går inte att lägga mindre energi på det. Det är ett beslut som man måste ta, men ska man försöka så ska man göra det helhjärtat också.

Om han visar sig ha nåt fel i huvudet som är rent av farligt så är det förmodligen bättre att ta bort honom, tyvärr :(
Men jag vill så gärna försöka!

Det finns möjlighet till mentaltest i olika former där också. Jag ska höra mig för vart du kan vända dig.

Jadzia skrev:
Det finns möjlighet till mentaltest i olika former där också. Jag ska höra mig för vart du kan vända dig.

Tack så mycket! Måste veta så snart som möjligt..
Blev det nån msn? :angel:

Reykur skrev:

PIRU:

visst är det så enkelt en hund som springer o biter barn, vare sig den är slagen eller inte , tycker det är tragiskt att dom gjort det.
men tänk dig själv aldrig vara 100 på sin hund o så många år man blir ju grå hårig av o bara tänka på det. Jag skulle inte ens tveka en dålig hund mår ingen gott av , en ´hund ska funka i samhället annars har den inget där o göra om det nu inte är en TJH av nåt slag

Jag skulle gärna vilja veta om detta var ett riktigt bett, eller ett lekbett? Fast antar du inte vet?
För om barnen sprungit omkring och lekt, så kanske din hund försökte vara med, och då är det lätt att det kanske blir ett nafs i armen, sen ser grannarna det som en aggresiv hund.
Sen ska han iofs inte springa fram till barnen osv. Men börja pratat om avlivning tycker jag är lite väl hårt. Och kan inte grannarna hund, så såg de bara en hund som bet. De kan inte bättre...

Så sant så sant, men jag fick intrycket av att Lycanthropes hund gjorde det pga. provokativt barn.. men som sagt, jag kan inte egentligen uttala mig då jag inte träffat hunden

Jag har en väldigt ängslig hund, hon har svagt psyke men är hemma världens underbaraste och tryggaste hund, jag väljer då att inte utsätta henne för de situationer då hon blir stressad, rädd och ängslig.. Sammtidigt som vi "små tränar" på det om du förstår hur jag menar? som valp, unghund och kanske två år framåt va hon otroligt reserverad, om inte rädd, för främlingar men genom att "instruera" alla som kommer hem till mig hur de ska bemöta henne (dvs, inte alls ;) låta henne vara) så är det i stort sett borta :)
Bara en parantes..

Man vänjer sig. Ibland funderar jag på om det faktiskt är värt det, men varje gång kommer jag fram till att det är det.

Jag vet inte varför han bet. Det va ingen som såg, mamma sprang ut o drog bort honom bara.
Han hoppade ju på barnet lite o så ramlade ungen, o då bet han i armen.

Han har ALDRIG visat tendenser att bita förut, ingen aggresivitet alls!

En kompis till mig har haft en hund i 3,5 år. han har varit jobbig och enligt mig, konstig i huvudet. Nja, svårt att förklara, men tycker inte han var som en hund borde vara.
Jag har försökt hjälpa henne dessa år, och jag har nog inte förståt hur jobbig han egentligen var.
Till slut hade hon fått nog, och frågade vad hon skulle göra. jag erbjöd mig att ta hit honom och kolla lite hur han fungerar.
Räckte med 2 dagar, för inse att här är något fel. Usch vilken hund.
Ägaren som trodde detta skulle ta tid, blev nog chockad när jag sa vad jag tyckte redan så fort.
Men jag bad en duktig tjej kolla honom, och hon kom fram till samma sak.
Nu ligger hunden begravd på våran gård, och både matte (familjen) och hunden har det nog bättre nu (även om matte har tyckt detta varit jobbigt)

Grana skrev:
En kompis till mig har haft en hund i 3,5 år. han har varit jobbig och enligt mig, konstig i huvudet. Nja, svårt att förklara, men tycker inte han var som en hund borde vara.
Jag har försökt hjälpa henne dessa år, och jag har nog inte förståt hur jobbig han egentligen var.
Till slut hade hon fått nog, och frågade vad hon skulle göra. jag erbjöd mig att ta hit honom och kolla lite hur han fungerar.
Räckte med 2 dagar, för inse att här är något fel. Usch vilken hund.
Ägaren som trodde detta skulle ta tid, blev nog chockad när jag sa vad jag tyckte redan så fort.
Men jag bad en duktig tjej kolla honom, och hon kom fram till samma sak.
Nu ligger hunden begravd på våran gård, och både matte (familjen) och hunden har det nog bättre nu (även om matte har tyckt detta varit jobbigt)
Nu är det ju iofs inte så det ligger till!!

Alla säger att hunden är underbart, gosig, pålitlig och snäll.
Något ouppfostrad bara. Jag har vart hos tränare innan med honom, då mitt ex mamma jobbade med hundar. Och hon sa att han bara är lite osäker, men en helt underbar hund som det inte är
något fel på. Begravas ska han inte om det inte visar sig vara något riktigt, riktigt allvarligt. Han är ju min bästa vän*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 902
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar