När hästen vill stå med frambenen högt och bakbenen lång bakom sig

allahemma

Trådstartare
En av stallets hästar mår inte bra och kördes av ägare till veterinär idag. Den fick dropp och fick komma hem, har någon form av magsmärta. Väl tillbaka varierar den mellan att ligga ner och stå med bakbenen långt bakom sig och frambenen framåt och gärna uppåt. Är det någon av er som kan säga något mer om symtomen?

Låter som kolik, låter konstigt att veterinären skickade hem innan den var ok. Vad sa de på kliniken?

Ja det är absolut kolik.....den hade hyfsade magljud, lite sämre på vänstersida. Den hade bajsat i transporten. Antar att de inte ansåg att det var allvarligare än att den kunde åka hem

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 119
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 337
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar