Sv: När hästen slänger in bakdelen i galoppfattningen
Ja, vi rider just nu en gång i veckan för en kompis till mig som bara står och "tjatar" på mig på marken.. typ händer stilla, armbågar in, slappna av, dra inte upp dina knän... ja, listan kan göras lång..
Vi körde idag och han gick jättefint på slutet, men innan dess var det dock lite små kamp.. när jag skulle fatta galopp, så brukar jag peta till honom med spöt, om han inte tar den direkt, och han visar genast sitt missnöja och sparkar bakut..
Han har även en tendens att fatta fel galopp, så just ni är vi experter på förvänd..
Men jag tror lite att det är mitt fel faktiskt.. för när han tar de där supertravstegen så hamnar jag lite ur balans och tror att jag kanske på något sätt kompenserar genom att luta mig lite åt fel håll, och blir tom framåtlutad... Att ridning ska vara så himla svårt alltså!!
Sedan på måndag faktiskt så börjar jag rida för en utbildad tränare som själv rider Grand Prix så det ska bli himla kul faktiskt!! Jag bara tjuvar lite emellan så jag har hunnit komma igång lite i alla fall... Jag ska rida för henne två gånger i månaden.
Ska försöka att få till det där att han är med på mina hjälper.