T
trazz
Har kommit till en punkt i livet där jag har insett att jag inte kan fortsätta att ha häst på det sättet jag har nu. Har fyra stycken hästar i olika storlekar och ålder.Dessa hästar är till för mig och min ena son som idag är 22 år. Vi hjälps åt med skötsel och ridning och det funkar bra, men det har det senaste året börjat kännas tungt och stressigt pga av bla arbetssituatonen. Vi har kommit fram till att 2hästar hade varit lagom att dela på. Men nu till det stora problemet Vad göra med de två eller framförallt den ena hästen som vi inte skall ha kvar.
Häst nr 1. 3-årigt ridponnysto. Skall visas i augusti och sedan sättas ut till försäljning.
Häst nr 2. 18-årigt sto med diagnosen spatt och en röreslsestörning. Vissa dagar hysat ok Andra dagar mycket ojämn i steg och framförallt humör. Hästen är regelbundet kollad av veterinär som tycker att hon "ändå ser rätt fin ut" och som tycker att vi ska försöka hitta ett nytt hem till henne. Vad är "rätt" att göra, vad är bäst för hästen? Vad hade du gjort i den här situationen?
Häst nr 1. 3-årigt ridponnysto. Skall visas i augusti och sedan sättas ut till försäljning.
Häst nr 2. 18-årigt sto med diagnosen spatt och en röreslsestörning. Vissa dagar hysat ok Andra dagar mycket ojämn i steg och framförallt humör. Hästen är regelbundet kollad av veterinär som tycker att hon "ändå ser rätt fin ut" och som tycker att vi ska försöka hitta ett nytt hem till henne. Vad är "rätt" att göra, vad är bäst för hästen? Vad hade du gjort i den här situationen?