Tuvisen
Trådstartare
Min häst har alltid varit gallig i benen, förutom när det varit riktigt kallt på vintern. Han har börjat gå på gräs i typ 2 veckor nu och han har blivit väldigt gallig i alla benen, men är mer gallig i fram benen över kotorna och specielt på v. fram kota. Han känns även lite hårdare i gallorna i v. fram på kotorna. Han har även haft kotledsinflamation i v.f kota förut, och har nu varit i gång i nästan 3 månader. Man känner ingenting när man rider, för när han hade kotledsinflamtion kändes det att han var halt. Han går i hage med riktigt bete ca. 1 ½ h per dag än så länge + att det finns lite grönt gräs i deras vanliga hage som de nästan har betat ner nu, men de står ofta där och äter. Han är även lite lös i magen och kan tänka mej att det beror på gräset. Jag red han med strectlindor för någon dag sedan och då var gallorna helt borta efter ridningen, men 15-30 min senare var de tillbaka igen Är orlogli att han har fått tebax kotledsinflamationen och att det inte är fodergallor. Någon som vet vad man ska göra ?? Och hur hårda är hårda gallor vara, är de typ lika hårda som ben lr hur hårda ??
Tacksam för svar
Tacksam för svar