När göra förprövning

Empalie

Trådstartare
Vi ska renovera befintlig ladugård till sommaren, förra sommaren gjordes stallet om genom att höja tak plus bygga två boxar men nu ska det bli en box till. Det kommet alltså finnas tre hästar i stallet. Gäller bara obligatorisk förprövning om det finns fler hästar i satllet än tre?
Vi hya bara gården så därför är det lite känsligt!

Sv: När göra förprövning

Finns det fler lantbruksdjur på gården eller är det bara hästarna?
Det har inte så mycket med bara antalet hästar att gröa som antalet djurenheter på gården. Kommer man i fem eller fler djurenheter på anläggning så ska det göras förprövning.
Så om det bara finns de tre hästarna så behövs inte förprövning frön länsstyrelsen. Finns det andra djur också så kan det behövas.

Jättedum fråga säkert, men vad menas med djurenheter? Är det de djur som hålls i stallar? Så till exempel hund räknas inte? och stallkatt?:o

Nä, hunden och katten räknas inte. ;) Kor, får, grisar, höns (det går många höns på en djurenhet...) och den typen av djur. Lantbruksdjur, helt enkelt. Och hästar då.

Liknande trådar

Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 071
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar