Jag har aldrig haft en normal arbetstid, alltså regelbundna eller något som liknar kontorstid. Jag har inte heller djur, barn eller bor med någon som påverkar mina sömntider. Nu är jag student med extrajobb, jobbets tider varierar mycket. Men jag har i princip alltid svårt att somna och ännu svårare att vakna
Så jag är nyfiken, när går du och lägger dig? Och när går du upp? Hur fort somnar du? Ändras dina tider mycket på helger/lediga dagar?
Jobbar en vecka måndag - söndag morgon + kväll. Tiderna varierar med allt från att börja 6.00 till 7.30 och jobbar sen till ca 10.30 - 11.00 och sen igen 16.30 till ca 19.30. Veckan därpå jobbar jag måndag -fredag kväll 16.30 - 22.00.
Går och lägger mig vid 01-tiden brukar somna mellan 02-03.00. Kvällsveckan sover jag till ca 10.30 - 11.00. Dubbelveckan går jag upp allt från 5.30 till 7.00 beroende på när jag måste börja. Sover sen för det mesta igen mellan 12.00 - 14.00 eftersom jag på natten bara sovit mellan 3,5 - 5 timmar. Mår bäst när jag får sova ca 9 timmar. Har försökt lägga mig tidigare vid 22-23 tiden men somnar i alla fall inte förrän 01-02 så har slutat med det.
Jobbat för många år skift förut (främst kvällar och nätter) och min biologiska tid är natt. Försökte bli "normal" och jobbade dag 6.30 - 14.00 i 5 år men det funkade lika med sovandet då så då fick jag alltid sova "middag" 15-17.00 för att orka. Gav upp och har insett jag kommer aldrig funka på "normala" tider. Men tur nog finns det ju jobb med tider som passar sådana som mig också!