När går det över gränsen?

_moa_

Trådstartare
Jag vill veta eran åsikt om min unghäst. Han är en jätte trevlig och social vallack som trivs bra i människors sällskap.
Varje dag fyller vi på vatten i dunkar till dom och ibland brukar jag sätta mig på en dunk och prata med honom. Han brukar då fumla omkring med läpparna, lukta och ibland så bara står han jämte mig och "funderar". Nu har jag börjat fundera på om det kanske inte är så bra att låta honom göra så här? Jag vill inte att han ska ta över. Om han nafsar så biter jag tillbaka och kör iväg honom innan jag sedan låter honom komma igen.

Det kanske inte är så bra att låta honom vara framme och så nära in på som han är?
Vet inte ens varför jag skrev denna tråden för jag hör ju hur konstigt det låter, men jag vill veta:p

Sv: När går det över gränsen?

Alla mina hästar får vara nära och "nosa" eller vad man ska kalla det. Men absolut inte bita! Men de har full koll på var gränsen går. Det är ju så som hästar umgås, de har mycket kroppskontak med varandra.

Masse skrev:
Alla mina hästar får vara nära och "nosa" eller vad man ska kalla det. Men absolut inte bita! Men de har full koll på var gränsen går. Det är ju så som hästar umgås, de har mycket kroppskontak med varandra.

Okej. Nej bita är ju inte tillåtet. Då gör jag mig stor och han går undan :)
Jag tycker själv att det är mysigt att prata med honom så som vi gör. Känner att det blir bättre kontakt och han känner nog också att jag inte bara gör något med honom när han måste jobba. (är man lat shettis är det nog ganska skönt att bli ompysslad utan att behöva motionera:D )

Jag gör precis som du med min fölis (åring...). Han får vara hur sällskaplig som helst, men absolut inte bita eller buffa på mig.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 936
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama