När flyger gässen norrut?

bettysmatte

Trådstartare
För mig är det ett absolut vårtecken när gässen flyger norrut igen. Men här är vi i slutet av januari och jag tror att jag nu vid två tillfällen på sistone - senast nu i eftermiddag - har sett gäss som har flugit norrut. Men det måste väl ändå vara fel?? Det ser ut som gäss. Det låter som gäss. Men NU :confused:??? Kan det vara några andra fåglar ändå - eller vad är det som händer?

För mig är det ett absolut vårtecken när gässen flyger norrut igen. Men här är vi i slutet av januari och jag tror att jag nu vid två tillfällen på sistone - senast nu i eftermiddag - har sett gäss som har flugit norrut. Men det måste väl ändå vara fel?? Det ser ut som gäss. Det låter som gäss. Men NU :confused:??? Kan det vara några andra fåglar ändå - eller vad är det som händer?

De kanske har övervintrat på plats. Det är inte helt ovanligt att en del stannar kvar pga att det är milt och mattillgången är tillräckligt god. Sedan är ju frågan vad "norrut" innebär. Norr om Ystad eller norr om Torneå?

De kanske har övervintrat på plats. Det är inte helt ovanligt att en del stannar kvar pga att det är milt och mattillgången är tillräckligt god. Sedan är ju frågan vad "norrut" innebär. Norr om Ystad eller norr om Torneå?
Norr om Småland.... :D Aha, jag visste faktiskt inte att de inte alltid flyttar - intressant :) !

Det behöver ju inte vara att de är på väg så långt norrut än heller. De besöker olika platser i närområdet om de stannar någonstans en längre tid :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 890
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 801
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst